برای صعود به قله کازبک

امیدهای کوهنوردی ایران راهی گرجستان شدند

ملی پوشان امید کوهنوردی کشورمان امروز راهی اروپا شد تا به قله کازبک صعود کند.

امیدهای کوهنوردی ایران راهی گرجستان شدند
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی با شگاه خبر نگاران جوان؛ تیم امید کوهنوردی کشورمان امروز صبح با ترکیب 17 ورزشکار (13 آقاو 4 خانم) همراه مربیان ،پزشک و سرپرست از طریق زمینی راهی ترکیه واز  آنجا به تفلیس  می رود تا به قله کازبک صعود کنند.

بناست امیدهای ایران  طی 10 روز این کوه رافتح کنند و این در صورتی است که مشکل خاصی پیش نیاید و شرایط جوی هم مناسب باشد.

حمید آسیابان سرپرست این تیم در گفتکو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون به سمت غرب ایران حرکت می کنیم و دو سه روز دیگر به تفلیس مرکز گرجستان خواهیم رسید و روز پنج شنبه هقته جاری کار صعود به کازبک را از این شهر آغاز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد:این قله با ارتفاع 5035 متر از بلند ترین کوهای گرجستان است و به‌صورت یخچالی است.
آسیابان در ادامه گفت:برای آمادگی ملی پوشان 9 مرحله  اردو در قلل مرتفع ایران مانند دماوند ،سبلان ،علم کوه و....  برگزار کردیم ومیرویم که کازبک را فتح کنیم وپرچم کشورمان  را به اهتزاز درآوریم.

وی اضافه کرد:این ورزش کشورمان به رشد و بالندگی رسیده است و کوهنوردان ایرانی به قلل بلند دنیا رهسپار می شوند و افتخار به دست می آورند. شما ببینید هم اکنون هیمالیا نوردان مهمان در بیس کمپ ارتفاعات اورست ولوتسه قرار دارند ومی خواهند این قلل را فتح کنند ونکته بارز آن تلاش عظیم قیچی‌ساز برای پیوستن به باشگاه 14 تایی‌های جهان است.


آسیابان در پایان خاطر اضافه کرد:در سال جاری کمپ جوانان جهان درسبلان برگزار خواهد شد. سال گذشته هم در دماوند برگزار شد. این موضوع نشان می دهد کوهنوردی کشورمان چقدر در این سالها پیشرفت کرده است و برای فدراسیون جهانی هم از اهمیت بالائی برخوردار است.

انتهای خبر/
 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار