ساری،

برگزاری یک همایش گردشگری + تصاویر

همایش ملی توسعه پایدار گردشگری از تئوری تا عمل با رویکرد توسعه جوامع محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دبیر این همایش گفت: بررسی میزان شادی و نگرش ساکنان محلی به توسعه گردشگری، اثرات گردشگری در شهر، نقش گردشگری و توانمند سازس اقتصاد زنان، اقتصاد مبتنی بر فرهنگ، سنجش میزان رضایت گردشگران از امکانات اقامتی، ارزیابی اثرات گردشگری خانه های دوم بر کیفیت زندگی خانواده های روستایی از اهداف این همایش است.

رمضان زاده افزود: گردشگری یکی از پویاترین منایع رو به رشد در کشورهای در حال توسعه بوده و در اقتصاد پایدار در گروه های محلی بسیار موثر است.

وی گفت: ایران طبق نظارت یونسکو از نظر وجود اثار فرهنگی در بین 8 کشور اول جهان قرار داردو از نظر اقلیمی جز 5 کشور دنیا محسوب می شود ولی متاسفانه صنعت توریست در مسیر خوبی حرکت نکرده و نیاز به یک برنامه ریزی دقیق است.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران نیز در این همایش گفت: برنامه های جهانگردی و گردشگری بر اساس شناخت در روشنایی نبوده و هر کسی در این زمینه شخصی عمل کرده و از وضع موجود راضی نیستیم و امروزه باید در رفع این مشکل بکوشیم. او دانشگاه را مرکز توجه و پژوهش در این زمینه قرار داد.

بزرگ نیا افزود: جامعه علمی ، جامعه ای است که هر پدیده بیرونی را مورد بررسی قرار میدهد و از مرکز پژوهش دانشگاه ها میخواهیم یک راهکار مناسب ارائه دهد.

در این همایش 240 مقاله ارئه شد که از این تعداد 80 مقاله به صورت سخنرانی در دیگر دانشگاه ها درآمده است.

انتهای پیام/


برگزاری یک همایش گردشگری + تصاویر

برگزاری یک همایش گردشگری + تصاویر

برگزاری یک همایش گردشگری + تصاویر

برگزاری یک همایش گردشگری + تصاویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.