اصفهان؛

منزل شهیدان زاهدی قطب فرهنگی در محله فاطمیه کاشان

نام 14 شهید از خاندان زاهدی بر تارک محله فاطمیه می‌درخشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نام 14 شهید از خاندان زاهدی در دارالمومنین کاشان از محله میدانگاه آقا ،حکایتی وصف ناپذیر از ایثار و مقاومت خانواده‌ای دارد که همه اعضای آن از پدر و مادر و خواهران و برادران ،رزمنده، ، جانباز، پاسدار، ایثارگر و مددکار پشت جبهه بودند.
برای تهیه گزارش به محله میدانگاه آقا یکی از محلات اصیل و قدیمی کاشان رفتم در ابتدای حرکت پارچه نوشته ایی با عنوان"14 شهید از خاندان زاهدی" بر دیوار کاه‌گلی یک خانه در قاب چشمانم رنگ گرفت .سرجایم  میخکوب شدم 14 شهید از یک خانواده لرزه براندامم انداخت با خود گفتم این فرصتی برای یادی از شهدا در  ایام  میلاد امام حسین(ع) و  ابالفضل العباس(ع) و روزهایی که با نام مقدس پاسدار و جانباز مزین شده می باشد.
همینطور که محو تماشای سیمای نورانی این بزرگ مردان آسمانی از عرش بر فرش بودم بانویی محجبه از کنارم رد شد صدایش کردم و گفتم چه کسی در مورد این شهدا می‌تواند برایم صحبت کند گفت همسر من برادر و فرزند شهیدان زاهدی است .
حیرت‌زده از این ملاقات تصادفی با تعارفات گرم‌، صمیمانه و سرشار از مهربانی خانم متوسلی به داخل بیت شهدا هدایت شدم ،با عبور از چند پله‌ و دالانی کوتاه وارد اتاقی شدیم که عکس حاج محمود، علی اکبر و احمد زاهدی بر سر طاقچه آن کنار آیینه و شمعدان چون ستارگانی پرنور و روشن می‌درخشید.
*اتاقی کوچک با مردانی بزرگ به وسعت جاودانگی
دقایقی طول نکشید برادر و فرزند شهیدان زاهدی در حالیکه مستندنگاری بسیار زیبا،منسجم و منظمی از تمام مطالب و مدارک مربوط به این خانواده در دستانش بود وارد اتاق شد.
 محمد زاهدی جانباز 45 درصد دوران دفاع مقدس سخنانش را به رسم حق‌شناسی و ادب  با نام پدر شهیدش حاج محمود زاهدی زینت بخشید و از تلالو مروارید نام مادری ایثارگر و مددکار جبهه‌ها در کنار همسر، پسران و دخترانش رشته سخن به تحریر کشید.
به گفته وی، مادرش مرحومه زهرا زاهدی نیز که همسر، مادر، خواهر و خاله شهید است کنار پدرشان گره غیرت و همت را با تا ر و پود فداکاری و ایثار بر فرش زندگی میزد و در کنار هنر قالی بافی و خدمت به همسر محرابی از باغ گل فرزندانی ماندگار در کسوت شهادت، روحانیت، جانبازی و ایثارگری را بر فرش زندگی گره زد.
فرزندو برادر شهیدان زاهدی از پدری گفت که چون سرور و سالار شهیدان داغ آلاله سرخ فرزند را بر جگر زد و بعد از نائل شدن به عنوان ابوالشهید زاهدی خود نیز شاهد مقصود را در آغوش کشید و به دیدار فرزندانش رسید.
وی از پدری گفت که در ابتدای زندگی با حاصل دسترنجش از برکت زمین و مزرعه ،نان حلال به سفره آورد و فرزندانش را با حیات و ممات طیبه بیمه کرد و چند سالی بعد با تاسیس شرکت‌های ریسندگی و بافندگی کاشان از پینه‌های دست کارگری تار و پود غیرت و همت بر بوم زندگی نقش‌هایی بی بدیل آفرید وکارخانه انسان سازی را مدیریت وگوهرهایی درخشان را تربیت کرد که نور و برکت و درخشش آن با نام سرخ شهید سبزینه جاودانگی گرفت.
فرزند شهید زاهدی افزود: زندگی ساده و محقر و پربرکت آنها سپری شد تا اینکه احساس تکلیف پدر و برادران برای دفاع از ناموس و وطن در بوته غیرت  جوانه زد و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.
این جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس اعزام مکررپدر از جهاد سازندگی کاشان به میادین نبرد نور علیه ظلمت را خاطرنشان کرد و گفت: پدرش شهید حاج محمد زاهدی  عنوان حبیب بن مظاهر از شهدای جهاد سازندگی را در موقع شهادت گرفت.
برادر شهیدان زاهدی با تاکید بر اینکه مادر و خواهرانش نیز به اتفاق آنها همگی در سال 61 راهی جبهه‌ها و مناطق پشتیبانی جنگ شدند و هیچ کس در خانه نماند گفت:در آن سال پدر در  رکاب اخلاص و ایثار جهاد سازندگی، مادر و خواهران به عنوان مددکار و انجام کارهای پشتیبانی در بیمارستان جندی‌شاپور اهواز و برادران در جبهه جنوب نقش آفرینی می کردند.
*علی اکبر نخستین شهید محله میدانگاه آقا/نقاشی که نقش جاودانگی زد
زاهدی با اشاره به اینکه نام علی اکبر نخستین شهید محله میدانگاه آقا را ثبت کرد افزود: علی اکبر جوانی فعال در انجام امور مذهبی، برنامه‌های فرهنگی، هماهنگ کننده آموزش نظامی و مسوول جمع آوری جمعی از جوانان کاشان با تشکیل گروه و آموزش بسیجی در پادگان ونک تهران بود و جوانان محله را از برکات و فیوض فعالیت‌های چند جانبه خود در مسجد و حسینیه  و کانون فرهنگی هنری محل بهره‌مند می‌کرد.
وی گفت: پاسدار شهید علی‌اکبر جوانی علاوه بر  تبلیغات مذهبی، فعالیت‌های فرهنگی و مبارزات انقلابی در قم و تهران و کاشان، نخستین مسوول نهضت سوادآموزی شهرستان کاشان به انتخاب شهید باهنر بود.
*رازو رمز  اعداد و ایام در بیت شهیدان زاهدی
برادر  شهیدان زاهدی ، مستند نگاری شامل آثار و مدارک شهدا به صورت کاملا منظم، منسجم و متمرکز در یک مجموعه قابل تامل تدوین کرده که در آن اسامی شهدای بیت زاهدی و همینطور کل شهدای محله میدانگاه اقا به تعداد 73 نفر را با عناوین اشتراکات، روز و ایام ولادت، منطقه شهادت، رسته اعزام، نخستین و آخرین شهید، کم سن ترین و مسن ترین دسته بندی کرده است.


منزل شهیدان زاهدی قطب فرهنگی در محله  فاطمیه کاشان
به گفته وی،پدرش شهید حاج محمود زاهدی در سن 57 سالگی 20 آذرماه سال 64 در منطقه هور العظیم(جزیره مجنون)، علی اکبر در سن 25 سالگی 19 آذرماه سال 59 در منطقه مارد آبادان و شهید احمد زاهدی نیز در سن 16 سالگی سوم اسفندماه سال 62 در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.
در پایان این دیدار در کنار درخت انجیر یادگاری علی اکبر را در قاب چشمانم به سبزینگی و شیرینی خاطره کردم با خداحافظی از بیت شهیدان زاهدی منزلشان را ترک نمودم  تا برای ادای رسالت فرهنگی و تکلیف شرعی خود در معرفی شهدا با ابزار  خبر و رسانه  فرهنگ ایثار و مقاومت و فداکاری رادر روز پاسدار و جانباز تبیین نمایم.
شایان ذکر است: 11 شهید از 14 شهید خاندان زاهدی با نام‌های حاج محمود ،علی‌اکبر، احمد، جواد، محدرضا، سید علی اکبر، نورالله، سیدعلی اصغر، حسن،  محمدحسن و محمدحسین زاهدی نسبت‌های فامیلی نزدیک دارند و مابقی آنها نیز شهیدان  محمد حسین و محمدرضا اشتری، محمود و محمد بدیعی از بستگانشان هستند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار