اصفهان؛

خداحافظی پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان با امام جمعه اصفهان

بابکن چاریان در دیدار خداحافظی با امام جمعه اصفهان ایران را کشور مسالمت و همزیستی دانست و بهترین هدیه و سوغات ملت ایران را عشق، دوستی و محبت بیان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بابکن چاریان، پیشوای مذهبی لبنانی الاصل ارامنه اصفهان و جنوب ایران با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار و از ایشان خداحافظی کرد.
امام جمعه اصفهان در این دیدار اظهار داشت:از زمانی که متوجه شدم شما از اصفهان خواهید رفت، متاثر شدم و امیدوارم هر کجا که هستید در خدمت به خلق موفق باشید.
وی همزیستی ادیان مختلف در اصفهان و ایران را نمونه ای خاص در جهان برشمرد و داشتن نماینده مسیحی و یهودی در مجلس شورای اسلامی را دلیلی بر این همزیستی دانست.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود : آمریکا و غرب دائما علیه ایران و نقض حقوق بشر اتهام زنی می کنند و شرایط زندگی برای دیگر ادیان را بسیار سخت و ظالمانه مطرح می کنند این در حالی است که آنها از این همزیستی و احترام به ادیان در ایران آگاهی دارند و مغرضانه و به خاطر دشمنی با جمهوری اسلامی اتهام زنی می کنند .
وی با بیان اینکه مستکبرین و دشمنان جمهوری اسلامی اعتقادی به صلح ندارند افزود : این در حالی است جمهوری اسلامی ایران الا در دفاع از خود و منافع خود به هیچ کس تعرضی نداشته است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ما با مسیحی ها نه تنها هیچ مشکلی نداریم بلکه نزدیک ترین انسانها از نظر محبت و دوستی به مسلمانان  مسیحیان هستند ادامه داد: خداوند در آیه ای از آیات قرآن به نقل از زبان پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) می فرمایند: « در آینده شاهد هستیم که شدیدترین انسانها از نظر عداوت و دشمنی با مسلمانان مشرکین و یهودیان هستند و نزدیک ترین انسانها از نظر محبت و دوستی به مسلمانان پیروان دین مسیح(علیه السلام) و افرادی هستند که خود را نصرانی معرفی می نمایند چرا که آنان دارای علمایی هستند که آنان را هدایت و راهنمایی می کند.
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: ان شاءلله در این12 سال که در اصفهان بوده اید به شما خوش گذشته باشد و همواره به یاد اصفهان باشید.
بابکن چاریان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز با بیان اینکه این خداحافظی به معنای به امید دیدار مجدد است، اظهار داشت: امید دیدار مجدد به انسان قوت و توان برای ادامه زندگی می دهد و این خداحافظی به معنای به امید دیدار مجدد می باشد.
وی با خطاب دادن خود به عنوان سربازان روحانی افزود: ما پیشوایان مذهبی مردم، سربازان روحانی محسوب می شویم که وظیفه ما در این میدان کمک به خلق خداست.
اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه ایران کشور عشق، محبت و دوستی است ادامه داد: 12 سال در این شهر به مردم خدمت کردم و در این مدت عشق، محبت و دوستی همه ایرانیان را به خود احساس کردم و خود را در این شهر غریب نپنداشتم.

وی خود را سفیر غیر رسمی ایران درخارج از مرزهای ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: ایران کشور مسالمت و همزیستی است و من در هرکجای دنیا که به عنوان پیشوای مذهبی مردم قرار بگیرم سفیر غیر رسمی ایران برای ابراز نوع دوستی ایرانیان خواهم بود.
بابکن چاریان گفت: من برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه مسئولین و ملت شریف ایران آرزوی سلامتی دارم و دعاگوی آن ها هستم.
وی با آرزوی قدرت روز افزون ایران در منطقه تصریح کرد: ایران در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش می کند و من آرزو می کنم که قدرت و نفوذ ایران در منطقه روزافزون باشد.
وی همچنین در پایان خواستار حمایت آیت الله طباطبائی نژاد از جانشین وی در اصفهان شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.