شهرکرد؛

تولید 2 هزار تن محصولات گلخانه ای و 4 میلیون گل شاخه بریده

سالانه 2 هزار تن محصولات گلخانه ای و 4 میلیون گل شاخه بریده رز و آلسترو مریا در استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در حال حاضر دارای مساحتی بالغ بر 15 هکتار گلخانه فعال است.

ذبیح الله غریب افزود: سالانه 2 هزار تن صیفی جات و توت فرنگی و 4 میلیون  گل شاخه بریده رز و آلسترو مریا از این سطح برداشت می شود.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و درجه تابش خورشید از جمله استان های کشور است که كشت های گلخانه ای می تواند در آن به عنوان یك راهكار مناسب برای محدودیت های منابع آبی باشد.

غریب اضافه کرد: در شرایط کنونی، با آموزش نیروی کار می‌توان از فضای کم گلخانه، چندین برابر فضای آزاد محصول با کیفیت بهتر برداشت و به بازار عرضه کرد.

وی گفت: در حال حاضر 7 گلخانه غیر فعال با مساحت افزون بر 20 هزار متر مربع در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که فعال سازی آن، تأثیر زیادی در توسعه اشتغال و عرضه محصولات گلخانه ای به بازار دارد.

غریب، با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای حل مشکلات گلخانه داران، افزود: کاهش سود تسهیلات پرداختی به گلخانه داران در استان های کم برخوردار به 14 درصد، و همچنین تأمین سوخت و پرداخت بدهی گلخانه داران در این زمینه، به صورت اقساطی، از جمله این موارد است.

بدیهی است؛ حمایت از گلخانه داران در راستای توسعه بخش کشاورزی و گردش اقتصادی، یکی از ضروریات استان چهارمحال و بختیاری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار