تهران میزبان کوهنوردان دونده سراسر کشور

مسئول کمیته مسابقات دوی کوهستان از صعود کوهنوردان سراسر کشور به قله توچال خبر داد.

مجید دلنوا مسئول کمیته مسابقات دوی کوهستان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی با شگاه خبرنگاران گفت:سومین دوره مسابقات دوی کوهستان گرامیداشت میلاد مسعود منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) وسالروز آزادسازی خرمشهر 2 خردادسال جاری از ایستگاه اول تله کابین توچل شروع وبا فتح این قله صعود به پایان می رسد.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان جهت حضور در این مسابقه تا 25 اردیبهشت فرصت دارند.

دلنوا در ادامه گفت: با توجه به گسترش ورشد خوبی که دوی کوهستان در کشورمان دارد پیش بینی می کنیم در 100 نفر در این رقابتها شرکت کنندواین در حالی است که در دوره های اول ودوم 20 الی 30 نفر حضور داشتند.

وی تاکیدکرد: هدف از برگزاری این مسابقات اعتلای و ارتقای دوی کوهستان است ودر دنیا توجه خوبی به آن می شود ما نیز در جهت توسعه ومعرفی بیشتر آن به جامعه گام بر می داریم.
 
دلنوا اضافه کرد: دوی کوهستان با صعود سریع به قله سابقه  زیادی در ایران ندارد اما در این فرصت اندک هم طرفداران زیادی را جذب کرده است .
 
وی عنوان کرد: در کوهنوردی ،صعود های ورزشی (سنگنوردی) و این ورزش مدال آورند و برگزاری مستمر مسابقات وحضور در رقایتهای بین المللی به پیشرفت آن کمک می کند.


دلنوا درباره تشکیل تیم ملی دوی کوهستان  گفت: در صددیم تا تیم ملی این رده  را راه اندازی کنیم و صحبت هایی در این زمینه با مهدی داور پور رئیس کارگروه دوی کوهستان انجام دادیم و رایزنی ها ادامه دارد.  برای ورود به مسابقات دوی کوهستان باید از توانائی بالائی برخوردا بود واز قدرت زیادی بهره برد.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار