رئیس انجمن موج سواری گفت : موج سواری برای توسعه نیاز به آموزش وتربیت نیروی انسانی دارد .

علیرضا رستمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در برنامه های انجمن موج سواری در کشور تصریح کرد : موج سواری در دنیا سابقه دیرینه ای دارد و مسابقات معتبری درطول سال برگزار می کند اما این رشته سابقه کم در ایران دارد . 
 
وی افزود : ورزش موج سواری نخستین بار سال 91 توسط یک ورزشکار زن ایرلندی که قهرمان جهان بود وارد کشور ایران شد و چابهار را منطقه ای بکر برای توسعه این ورزش معرفی کرد. 
 
رستمی ادامه داد: اکنون 86 کشور دنیا عضو فدراسیون جهانی هستند و لیگ حرفه ای نیز برای موج سواری برگزار می شود و موج سواری ایران با تعاملاتی که با فدراسیون جهانی برقرار کرد امسال توانست نخستین بار به صورت رسمی راه اند ازی شود و زیر نظر فدراسیون انجمن ها ی ورزشی شروع به کارکند . 
 
وی گفت : تاکنون مسابقه ای به صورت رسمی برگزار نکردیم ومهم ترین هدف مابرای توسعه این رشته آموزش و جذب استعداد های جوان است که برای این کار نیاز به  حضورمربیان متخصص داریم. 
 
رستمی افزود : از دیگر برنامه های ما تولید تجهیزات موج سواری در کشور است تا در این زمینه به خودکفایی برسیم و چون این ورزش رشته ای نوپا در ایران است از پایه می توان زمینه های رشد آن را فراهم کرد . 
 
وی گفت : در حال حاضر موج سوار ی در ایران زیاد گسترده نیست بنابراین اولین کار تشکیل کمیته ها استانی است تا زمینه گسترش آن را فراهم کنیم. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار