خودکشی‌های تقلیدی؛ محصول انتشار غلط اخبار خودکشی

دبیر علمی انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به اینکه خبر خودکشی‌ها نباید به راحتی رسانه‌ای شود، عنوان کرد: در صورت نگهبانی نادرست از این گونه خبرها،«خودکشی‌های تقلیدی» پررنگ ترمی شود .

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر علی اکبر نجاتی صفا در واکنش به خودکشی های اخیر در میان نوجوانان تصریح کرد: سنین نوجوانی از پرخطرترین سنین است و رفتارهای تکانشی و توانایی تصمیم گیری در موقعیت های دشوار را ندارند.
 
این روانپزشک با تاکید بر اینکه وقتی نوجوانان در موقعیت های تحصیلی خود شکست می خورند، خودکشی را به عنوان راهی برای نجات خود در نظر می گیرند افزود: گاهی معلمان نیز در این شکست ها و نحوه برخورد با دانش آموزان مقصر هستند.
 
وی با اشاره به اینکه خیلی هم نباید موضوع خودکشی نوجوانان را بزرگنمایی کرد و به آن پرداخت و اهمیت داد، خاطرنشان کرد: خودکشی در تمام مدارس دنیا رخ می دهد و گاهی هم دلایل بسیار ساده و پیش پا افتاده ای دارد که خیلی از این مسائل ناشی از برخوردهای خانواده و معلمان در هنگام مواجهه با شکست های تحصیلی دانش آموزان است.
 
نجاتی صفا با تاکید بر اینکه انعکاس این گونه خبرها باعث التهاب بخشی به جامعه می شود ادامه داد: این گونه اخبار قطعا مسئولان امر را در وزارت بهداشت نگران کرده که در واقع باید این اخبار به شکلی منطقی در میان جامعه منتشر شود.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در صورتیکه این گونه اخبار به شکل صحیح در جامعه منتشر نشود، خودکشی ها رنگ اجتماعی گرفته و شاعرانه تلقی می شوند. در آن صورت بعد از آن باید منتظر «خودکشی‌های تقلیدی» باشیم.

منبع: سلامت آنلاین
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.