همدان؛

چراغ فرودگاه همدان دو هفته دیگر روشن می شود

فرودگاه همدان حرفی برای گفتن در میان پایانه های حمل و نقل هوایی کشور ندارد و همچنان در سکوتی سرد به سر می برد.

چراغ فرودگاه همدان دو هفته دیگر روشن می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کمتر کسی پیدا می‌شود که اهمیت و ارزش کوتاهی مسافرت هوایی را حتی یک بار تجربه نکرده باشد.


ناگفته پیداست که ضرورت احداث فرودگاه در اجتماع امروز برای خدمات بهینه و سریع به مردم، جزء لاینفک یک اجتماع پیشرفته است و باید تمام امکانات برای مهیا شدن این مهم در منطقه فراهم شود.

و در اینجاست که توسعه همه جانبه همدان در گرو توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوایی است.

بی مسافرتی علت غیر فعال بودن

اما در این بین فرودگاه همدان هنوز نتوانسته در ميان پايانه‌هاي حمل و نقل هوايي كشور حرفي براي گفتن داشته باشد و در حال حاضر در مقطع کوتاهی به علت تعطیلی، هواپیمایی درآن پرواز نمی کند.

از آنجا که استاندار همدان پیش از این در نشستی از مهمترین نشانه‌هاي شهرهاي با اقتصاد پيشرفته را همراه با  فعال بودن فرودگاه‌هايشان قلمداد کرد، همواره فعال نبودن فرودگاه همدان دغدغه‌اي است كه همگان را نگران مسيرهاي توسعه همدان مي‌كند.

مهدی الماسی که  هر ماه  باید به علت شغلش به مشهد سفر کند در خصوص فرودگاه همدان گفت: فرودگاه همدان  باعث می شود از زمان  خود استفاده کنیم و در رفاه  کامل رفت و آمد داشته باشیم اما تعطیلی این فرودگاه موجب خستگی در رفت و آمد ما شده  است.

قاسم عزیزی هم که دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی تهران است در گفتگویی اظهار داشت: به علت اینکه خانواده بنده در همدان  حضور دارند هر هفته مجبور هستم به همدان رفت و آمد کنم و این پرواز های همدان  بود که آرامشی را برای ما به وجود آورد اما در حال حاضر تعطیلی این فرودگاه منجر به وجود نگرانی در درون خانواده ما شده است.


"پیمان جوینده مهر" مسئول روابط عمومی فرودگاه همدان در گفتگو  با خبرنگار ما علت تعطیلی فرودگاه را این چنین اعلام کرد: فرودگاه همدان هیچ گونه مشکلی برای پرواز ندارد و این شرکت خدمات مسافرتی علیصدر است که باید جوابگو باشد.


به همین منظور گفتگویی داشتیم با مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر که در ادامه می آید.

شرکت سیاحتی علیصدر پاشنه کشیده دردهای استان است

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در این گفتگو  بیان کرد: ما در این مقطع زمانی به واقع می توانم بگوییم استان را در هر برهه ای زیر چتر خود قرار داده و به بیانی دیگر، جور زیادی کشیده ایم.

حمید رضا یاری اظهار داشت: یکی از علت هایی که  موجب تعطیلی فرودگاه همدان  شده  این است که با نبود مسافران  هوایی مواجه شده ایم.

وی افزود: شرکت سیاحتی علیصدر تنها ارائه کننده پرواز ها است و  از لحاظ ما هیچ گونه موضوعی موجب تعطیلی فرودگاه همدان با این  آژانس وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام و  عمل مطرح کرد: بدین منظور  ما نباید هزینه های بی رویه ای در سال جاری مصرف  کنیم و باید تمام خدمات هدف دار باشد.

یاری عنوان  کرد:  تمام سعی و  تلاش ما  بر  این است  که  بتوانیم طی 10 یا پانزده  روز  آینده مجدداً  شاهد پرواز در این فرودگاه  را داشته باشیم.

با این تفاسیر ناگفته پیداست که مسئولان استان همدان باید توسعه فرودگاه را گام اول در توسعه همدان بدانند زیرا که وقتی همدان توان درخشش در گردشگری و اقتصاد را دارد باید زمینه ارتباطی مناسبی با سایر شهرها نیز برای آن مهیا شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.