ضرورت انجام پروژه های مشترک با دانشجویان خارجی/ دانشگاه الزهرا استاد و دانشجوی خارجی جذب می‌کند

رییس دانشگاه الزهرا گفت: اعزام دانشجو به خارج از کشور و انجام پروژه های مشترک با دانشجویان خارجی از اهداف بین المللی شدن دانشگاه الزهرا است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، انسیه خزعلی رییس دانشگاه الزهرا در نخستین جشنواره روز بین المللی دانشگاه الزهرا که عصر امروز در تالار خوارزمی برگزار شد،با اشاره به حرکت رو به جلو این دانشگاه به سمت بین المللی شدن اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این دانشگاه تعامل بیشتر با دانشگاه های خارج از کشور بوده تا با شناسایی توانایی های بانوان دانشجو آنها را جذب این دانشگاه کنند.

وی ادامه داد: اعزام دانشجو به خارج از کشور و انجام پروژه های مشترک با دانشجویان خارجی از دیگر اهداف بین المللی شدن دانشگاه الزهرا است.

رئیس دانشگاه الزهرا ادامه داد: بین المللی شدن دانشگاه با محوریت علمی و فرهنگی یک مسئله بسیار با اهمیت است و این دانشگاه سعی در توسعه روابط علمی و فرهنگی با سایر دانشگاه های دنیا دارد.

وی یادآور شد: در بخش تربیت بدنی 12 نفر از دانشجویان این دانشگاه به مقام های مختلفی دست پیدا کردند که این خود نشان دهنده توانایی های بالای بانوان دانشجو در حوزه ورزش است.

خزعلی در پایان گفت: دانشگاه الزهرا به قهرمان های ورزشی در هر رشته ای بورسیه اهدا می کند تا با فراگیری علم توانایی آن ها در زمینه های مختلف افزایش پیدا کند.

حمایت وزارت علوم از دانشگاه جامع الزهرا
در ادامه مراسم سالار آملی معاون دفتر همکاری های بین المللی وزارت علوم  گفت: بین المللی شدن دانشگاه ها یک واقعیت است که در دنیای خارج این مسئله بروز کرده و دانشجویان داخل برای رشد و ترقی باید خود را وفق دهند.

وی ادامه داد: مسئله جهانی شدن یک واقعیت است و برگشت ناپذیر بوده و اگر دانشگاهی نتواند با جهانی شدن خود را تطبیق دهد به بالندگی و رشد علمی - فرهنگی دست نمی یابد.

آملی در پایان گفت: من امیدوارم دانشگاه الزهرا بتواند مسیر رشد و ترقی طی کند و وزارت علوم در حد توانش از این دانشگاه جامع حمایت می کند.

آمادگی دانشگاه الزهرا برای جذب استاد و دانشجوی خارج از کشور
در ادامه این مراسم پریچهر حناچی  مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی گفت: دانشگاه الزهرا 170 عضو هیئت علمی دارد. با توجه به سیاست های وزارت علوم اگر دانشگاهی بخواهد پوینده شود باید به سمت بین المللی و جهانی شدن پیش برود و دانشگاه الزهرا با تبادل دانشجو و استاد در این امر مهم قدم برداشته است.

مدیر دفتر همکاری های بین المللی یادآور شد: دانشگاه الزهرا آمادگی دارد دانشجویان و اساتید خارج از کشور را جهت تحصیل و تکمیل کادر پرسنلی جذب نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار