سیستان وبلوچستان؛

سوم خرداد برگ زرینی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس است

فرماندار شهرستان زابل گفت: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر که نمادی از مقاومت بود برگ زرینی در هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛هوشنگ ناظری در نشست هماهنگی برگزاری آیین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و سالروز آزاد سازی خرمشهر در زابل افزود: حدود 20 ماه خرمشهر در آغاز جنگ بنا به کوتاهی از سوی بنی صدر در اسارت اشغالگران بعثی عراق قرار گرفت.

وی ادامه داد: خرمشهر بعنوان نمادی از مقاومت انگیزه ای برای باز پس گیری شده بود تا در سوم خرداد 1361رزمندگان توانستند پس از اهدای شش هزار شهید خرمشهر را آزاد کنند.

فرماندار زابل با اشاره به رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران افزود: این ایام فرصتی برای مرور اتفاقات پرفراز و نشیب تاریخ انقلاب اسلامی ایران است زیرا امام خمینی(ره) برای تمام مستضعفان جهان انقلاب کردند.

ناظری افزود: همانگونه که مردم در 12 بهمن 57 از امام راحل استقبال کردند در روز رحلت ایشان از نقاط مختلف در تهران حضور پیدا کرده و آن جمعیت عظیم را شکل دادند.

وی بر برگزاری با شکوه برنامه های سوم خرداد و همکاری ادارات در اعزام افراد به آیین رحلت امام خمینی(ره) از سوی ادارات تاکید کرد.

سرهنگ علی ثمره حسینی فرمانده سپاه ناحیه زابل نیز گفت: آزادسازی خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هایی است که در هشت سال دفاع مقدس رقم خورد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار