لرستان؛

ایجاد صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار

رئیس سازمان محیط زیست کشور از تشکیل صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار در سطح جهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ معصومه ابتکار صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران لرستان در محل فرودگاه خرم آباد در سخنانی با اشاره به مسئله گرد و غبار در کشور اظهار داشت: موضوع گرد و غبار دو بحث کانون های داخلی و خارجی دارد.
 
وی با بیان اینکه گرد و غبار در کشور هم منشا خارجی و هم منشا داخلی دارد اظهار داشت:در این راستا استانهای مختلف کشور مکلف شده اند که کانون های تولید گرد و غبار را در استانهای خود شناسایی کنند.
رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه در نهایت اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با گرد و غبار در استانها در قالب یک طرح ملی احصا خواهد شد گفت: موضوع مقابله با گرد و غبار در استانها نیازمند یک کار فرا بخشی مانند کاشت نهال، مالچ پاشی و ... است.
 
ابتکار به منشا خارجی گرد و غبار برای استانهای غربی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد ورود گرد و غبار از کشور عراق به استانهای غرب کشور هستیم.
 
وی با بیان اینکه طی سال ۹۲ با نوری مالکی رئیس جمهور کشور عراق در رابطه با موضوع گرد و غبار جلسات و مذاکراتی داشتیم گفت: اما با حملات سلفی ها و داعش به شدت عراق ناامن شده و برنامه های پیش بینی شده در رابطه با مبارزه با گرد و غبار جنبه اجرایی پیدا نکرد.
 
رئیس محیط زیست کشور با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عراق در رابطه با موضوع گرد و غبار تصریح کرد: در این راستا صندوق منطقه ای مبارزه با گرد و غبار تشکیل شد.

ابتکار از تشکیل صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار خبر داد و تصریح کرد: برای تشکیل این صندوق قطعنامه سازمان ملل اخذ شده و با دبیر کل سازمان ملل مکلف شد که گزارشی در مورد گرد و غبار در غرب آسیا تهیه کند.
 
وی تصریح کرد: در قالب این گزارش سازوکارهای مالی، فنی و انتقال تجربیات در این رابطه مشخص خواهد شد.
 
رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای محیط زیست جهان طی دو هفته آینده بیان داشت: در این اجلاس نشست تخصصی گرد و غبار به طور حتم برگزار و این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام /ا
   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.