جنگ ستارگان و انقراض نسل ستاره‌های آسیایی

ستاره‌های استقلال در مدار ستاره سرخ

تیم فوتبال پرسپولیس قصد دارد درصورت قهرمانی در لیگ پانزدهم که دهمین قهرمانی این تیم در تمام ادوار لیگ محسوب می شود ، یک ستاره روی پیراهن خود ثبت کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، هواداران پرسپولیس و استقلال سالهاست با اتکا به افتخارات تیم هایشان برای یکدیگر کری می خوانند. یکی از دستاویزهای همیشگی استقلالیها برای کری خوانی مقابل پرسپولیسی ها ، 2 قهرمانی این تیم در آسیا و 2 ستاره حک شده روی پیراهن تیمشان به ازای این قهرمانی‌ها است. البته هواداران پرسپولیس این ستاره ها را قبول ندارند و با استناد به عملکرد دیگر تیم‌های معتبر جهان که برای قهرمانی در قاره‌های خود روی پیراهنشان ستاره نمی زنند ، معتقدند این ستاره های استقلال خودسرانه حک شده و قانونی در این‌باره در فوتبال ما وجود ندارد. 

پس از اینکه این فصل پرسپولیس توانست نماد چهار آبی‌ها را تسخیر کند و پس از قرار گرفتن این تیم در کورس قهرمانی گفته می شود که در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر که دهمین قهرمانی این تیم در تمام ادوار لیگ ایران محسوب می شود ، یک ستاره روی پیراهنشان حک می‌کنند. پرسپولیسی ها با اشاره اینکه قانونی درباره ستاره‌های روی پیراهن در ایران وجود ندارد ، معتقدند با توجه به اینکه در اکثر کشورهای معتبر دنیا به ازای هر 10 قهرمانی یک ستاره روی پیراهن درج می کنند ، در ایران هم باید این قانون باشد و تیمشان در صورت قهرمانی در لیگ امسال ، یک ستاره در ازای دهمین قهرمانی‌شان روی پیراهن باید بگذارد.

فقدان قانون داخلی
این موضوع دستمایه‌ای شد تا گفتگویی با هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال داشته باشیم.  نصیرزاده در این‌باره گفت : در آئین نامه فوتبال ایران ، هیچ قانونی درباره قرار دادن ستاره روی پیراهن  وجود ندارد. در فبفا هم فقط درباره ستاره روی پیراهن تیم های ملی صحبت شده و در مورد تیم های باشگاهی هیچ چیزی وجود ندارد. 

وی درباره قانونی بودن ستاره های روی پیراهن استقلال که بر اساس قهرمانی های آسیایی این تیم است نیز بیان کرد : البته حک شدن ستاره‌های استقلال کاری غیرقانونی نیست و هر  کشور براساس عرفی که دارد از این ستاره‌ها استفاده می کند. به دلیل اینکه در آئین‌نامه فوتبال ایران چنین چیزی وجود ندارد ، تیم پرسپولیس هم اگر با دهمین قهرمانی داخلی یک ستاره روی پیراهن خود بزند ، کاری خلاف قانون انجام نداده است.

عصر طلوع ستاره‌ها 
با اینکه قرار دادن ستاره روی پیراهن ورزشی مختص به رشته فوتبال نیست و دیگر رشته های ورزشی نیز به ازای قهرمانی خود ستاره درج می کنند اما این کار در فوتبال رایج تر است و تیم‌های این رشته ورزشی به ازای قهرمانی در جام جهانی و رقابت های باشگاهی در کشور خود ستاره هایی درج می کنند .

سال 1958 میلادی آمبرتو آنجنیلی ایتالیایی ایده ستاره های طلایی را مطرح کرد که فوتبالیست‌های حرفه‌ای برای نشان دادن قهرمانی های خود ،  ستاره‌هایی بر روی پیراهن خود قرار بدهند . اگرچه این طرح به صورت رسمی در دنیا مطرح نشده بود اما فوتبال ایتالیا به آن رسمیت بخشید و تصویب شد که به ازای هر 10 قهرمانی در لیگ یک نشان ستاره طلایی روی پیراهن قرار داده شود .

نخستین بار باشگاه یووه‌ به ازای 10 قهرمانی‌اش در سری آروی پیراهنش یک ستاره ثبت کرد.
بعد از آنکه این تیم نخستین ستاره را روی پیراهن خود درج کرد مورد قبول بسیاری از فدراسیون های کشورهای اروپایی قرار گرفت و بسیاری از کشورها قانون ستاره گذاری روی پیراهن تیم های باشگاهی را تصویب کردند.

لیگ ترکیه این طرح را سال 2000 پذیرفت ، این لیگ به ازای هر 5 بار قهرمانی 1 ستاره روی پیراهن تیم‌های لیگ خود را تصویب کرد .

در لیگ اسکاتلند تیم رنجرز سال 2003 ، 5 ستاره بر روی پیراهن خود قرار داد که سمبل برنده شدن 50 قهرمانی در کشور خود است، یعنی یک ستاره به ازای هر 10 قهرمانی.

فوتبال در آلمان دارای دو سیستم رسمی ستاره‌گذاری روی پیراهن است که به موازات هم عمل می کنند. سال 2004 فدراسیون آلمان DFL سیستمی برای قرار دادن ستاره روی پیراهن مطرح کرد که تیم های قهرمان را متمایز با سایر تیم ها می‌کرد . این سیستم به این صورت بود که به ترتیب برای 1 ، 2 ، 3 و 4 ستاره تیم ها باید 3 ، 5 ، 10 ، 20 قهرمانی کسب می کردند .

این عناوین شامل قهرمانی بوندس لیگا می شود و قهرمانی‌های سال 1963 به قبل محسوب نمی شود چون در آن سال بوندس‌لیگا به وجود آمد و قبل از آن آلمان غربی نیز لیگ خاص خود را داشت .
در لیگ آمریکا ( Major League Soceer ) یا همان MLS ایده ستاره گذاشتن در سال 2006 رسمی اعلام شد اما این سیستم در آمریکا بر خلاف ایتالیا برای هر قهرمانی یک ستاره تعلق می گرفت .
لیگ سوئد نیز در سال 2006 مثل ایتالیا اجازه داد هر باشگاهی 10 قهرمانی کسب کرد 1 ستاره روی پیراهنش قرار بدهد.

در لیگ هلند این طرح نخستین بار سال 2007 توسط باشگاه PSV اجرا شد.  پی اس وی آیندهون که 20 قهرمانی کسب کرده بود این طرح را به فدراسیون کشورش پیشنهاد داد و با موافقت این فدراسیون آژاکس 3 ستاره به پاس 30 قهرمانیش و بعد از آن PSV  برای 20 قهرمانی‌اش   2 ستاره و فاینورد برای 14 قهرمانی خود 1 ستاره روی پیراهن خود قرار دادند .
 
نحوه ستاره گذاری روی پیراهن در تیم های ملی فوتبال
اما همه این ها درباره ستاره گذاشتن روی پیراهن تیم های باشگاهی بود که هر کشور قانون خاص خود را دارد. اما برای تیم‌های ملی ، همه از یک قانون پیروزی می کنند. بعد از اینکه طرح ستاره طلایی در ایتالیا مطرح شد تیم ملی برزیل در جام جهانی 1970 و بعد از سومین قهرمانی در جام جهانی 3 ستاره روی پیراهن خود قرار داد. ایتالیا نیز در جام جهانی 1982 که برای سومین بار قهرمان شد، این کار را انجام داد و تمام قهرمانان جام جهانی از این حرکت پیروی کردند و به ازای هر قهرمانی در این جام بسیار معتبر یک ستاره روی پیراهن خود قرار دادند .

تعداد قهرمانی‌های تیم‌ها در جام‌ جهانی فوتبال
برزیل 5 قهرمانی
ایتالیا 4 قهرمانی
آلمان 4 قهرمانی
اوروگوئه 2 قهرمانی
آرژانتین 2 قهرمانی
انگلیس 1 قهرمانی
فرانسه 1 قهرمانی
اسپانیا 1 قهرمانی

قانون فیفا
در بخش قانون‌گذار ی فیفا تصریح می کند اعضای انجمن فدراسیون جهانی فوتبال در نظر داشته باشند که در رقابت‌های جام جهانی فوتبال می توانند  به ازای هر قهرمانی در این تورنمنت بزرگ برای سمبل افتخار و متمایز کردن تیم های قهرمان ستاره طلایی را روی پیراهن خود قرار دهند. با اینکه از اول سمبل خاصی مشخص نشده بود اما ستاره طلایی پذیرفته شد. انجمن قانون‌گذار فیفا تیم های که در رقابت های باشگاهی اروپا ، آسیا ، آفریقا ، آمریکا که خود سرانه ستاره هایی را روی پیراهن خود قرار دادند منع کرده است و این طرح را تصویب نکرده است . اما در رقابتهای کشور و لیگ کشور خود این طرح اختیاری است مثل کشور ایتالیا که اختیاری  این طرح را اجرا می کند .پس انجمن قانون گذار فیفا قرار دادن ستاره را در جام جهانی ، معتبر، در رقابتهای کشور خود ، اختیاری  و در رقابت‌های باشگاهی قاره ، منع کرده است .


فوتبال باشگاه های اروپا
هیجان انگیز ترین رقابت های فوتبالی باشگاهی ، رقابت‌های باشگاهای فوتبال اروپا از سال 1955 رسمیت پیدا کرد و تا امروز ادامه دارد. تیم های رئال مادرید و میلان پرافتخارترین تیم های این رقابت‌ها به حساب می‌آیند. در رقابت های اروپایی ، ستاره ای روی پیراهن بر اساس قهرمانی تیم ها در اروپا قرار داده نمی‌شود. بنابراین تیم رئال مادرید که 10 قهرمانی اروپا دارد ، هیچ ستاره ای روی پیراهنش نصب نکرده و همچنین تیم میلان که هفت قهرمانی در اروپا دارد ، فقط یک ستاره به ازای قهرمانی‌هایش در سری آ (18 قهرمانی) نصب کرده است.

فوتبال باشگاهی آسیا
تیم‌های پوهانگ کره جنوبی ، استقلال ایران ، الهلال عربستان از تیم های پرافتخار این رقابتها به شمار می‌آیند. و البته غیر از تیم استقلال، دیگر تیم‌ها ستاره ای برای قهرمانی در این رقابت‌ها روی پیراهن خود قرار نمی دهند .

قهرمانی‌ تیم‌های پرافتخار قاره کهن
پوهانگ کره 3 قهرمانی
السد قطر 2 قهرمانی
استقلال ایران 2 قهرمانی
الهلال عربستان 2 قهرمانی
الاتحاد عربستان 2 قهرمانی

استقلال تنها قهرمان ستاره‌دار آسیا
اکثر تیم های آسیایی که طرح ستاره طلایی را اجرا می‌کنند به واسطه قهرمانی در کشور خود این ستاره‌ها را روی پیراهن خود قرار می دهند. برای نمونه پوهانگ کره که در کشور خود 5 عنوان قهرمانی دارد و در لیگ قهرمانان آسیا 3 بار قهرمان شده ، همان 4 ستاره را به دلیل قهرمانی لیگ کشور خود قرار می دهد نه در رقابت های آسیایی.

به این ترتیب، تنها آبی‌پوشان ایرانی برای کسب دو عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های قاره کهن 2 ستاره روی پیراهن خود حک کرده‌اند. حتی تیم پاس هم که در رقابت‌های 93-1992 با فیروز کریمی فاتح جام باشگاه‌های آسیا شد، ستاره‌ای روی پیراهن خود ندارد. 

در آستانه هفته پایانی پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال و در حالی که پرسپولیس تهران یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی است و در آستانه دهمین قهرمانی خود در ادوار لیگ فوتبال ایران قرار دارد، از ثبت یک ستاره روی پیراهن سرخپوشان تهران برای دو رقمی شدن قهرمانی‌های داخلی این تیم صحبت می‌شود. موضوعی که با استناد به حرف‌های هوشنگ‌ نصیرزاده، منع قانونی ندارد اما از آنجا که در صورت دهمین قهرمانی پرسپولیس و ثبت نخستین ستاره روی پیراهن این تیم در حضور ستاره‌های پیراهن استقلالی‌ها،‌ دوگانگی عجیبی درباره این مقوله، در فوتبال ایران روی می‌دهد. بدیهی است مسئولان برگزاری رقابت‌های لیگ فوتبال ایران باید برای این موضوع و تبعات پس از آن چاره‌ای بیاندیشند تا از جنگ ستارگان در فوتبال ایران جلوگیری شود. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام اقای منصوریان و آقای افتخاری خواهشا تیم را رها کنید برید استقلا مربیه بزرگ میخواهد چون استقلا بزرگ تا ما اگر نخواهیم شما و آقای افتخاری بالا سر استقلال باشید کیا ببینیم الان هفته چهارم شرف استقلا رفته به همین راحتی تا حالا هشت امتیاز از دست دادید خداوکیلی برید تا مربیه ببزرگ بیاد استقلال قهرمان کند اون از بازی تو آسیا که شرف استقلا را بردید این هم از امسال تون تر خدا برید از استقلال
Iran (Islamic Republic of)
nady
۱۶:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
میدونید این که پرسپولیس بیشترین امار قهرمانی رو تو لیگ ولی هنوز ستاره اسیایی نداره یعنی چی؟
یعنی هی میره جام باشگاه ها اسیا هی حذف میشه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
nady
۱۶:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
پرسپولیس یه بار 6تا زده هر سال همون روز رو جشن میگیره حالا ما قهرمان اسیا شدیم ستاره نزنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
mps
۱۸:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
دیگه از آسیا نا امید شدن گفتن بذار خودمون 1 ستاره بزنیم رو لباسمون خودمون رو راحت کنیم ..... خیلی باحالن....
Iran (Islamic Republic of)
عشق آبی
۰۰:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
رامیلا شیراز
۱۶:۱۴ ۲۲ تير ۱۳۹۶
وااااای چقدر تاجی جووووونم... سرور ........هاست استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
بزنین به تخته این اس اس پایتخت وای برترش چه سخته چه سخته فقط اس اس
Iran (Islamic Republic of)
tara
۰۰:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
هه فک کن لنگ تهرانو و ستاره واقعا خنده داره ستاره فقط برازندۀ تاج کبیر اسیاست نه هر تیم بی ریشه ای فقط پرافتخارترین تیم اسیا اونم تاج (اس اس)
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
نظر به فرمایشات دوستان سایت فیفا منتخب هفته رو ببینید که مهدی طارمی بهترین نوک حمله بوده و امید ابراهیمی بهترین هافبک دفاعی هستن و بالای سر مهدی طارمی خبری از ستاره روی لوگو نیست ولی بالای سر امید ابراهیمی ستاره های لوگو استقلال وجود داره منبع سایت رسنی afc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
در اروپا باشگاه‌های مارسی، سلتیک، استون ویلا و ناتینگهام فارست به دلیل قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) اقدام به حک کردن ستاره بر روی پیراهن خود کرده‌اند اما این عمل در باشگاه‌های قاره‌های دیگر به خصوص در بین باشگاه‌های آفریقایی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آفریقا بیشتر از اروپا رایج است. ستاره‌ها اغلب به دلیل قهرمانی در لیگ کشوری بر روی پیراهن قرار می‌گیرند اما در همهٔ قاره‌ها برخی از تیم‌ها به دلیل قهرمانی در مسابقات قاره‌ای بر روی پیراهن خود ستاره درج کرده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
وقتی afc پذیرفته و این دو ستاره را را قبول کرده و تمام تیم های ایرانی ولیگ برای افتخار آفرینی تیم های ایرانی در خارج است و الا لیگ به تنهایی چه فایده ای داردو درضمن تشویقی برای تیمهاست تا برای تیم خو وایران افتخار کسب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
اسسسسسسستقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
از قدیمئ معیار ستاره در ایران , قهرمانی آسیا بوده.حتی پاس هم یک ستاره میزنه.
نباید عرف فوتبال و عوض کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
نسوزيد از ستاره هاي استقلال؟
Iran (Islamic Republic of)
رهام
۱۴:۰۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
اول میگی تیم های پرافتخار که السدو نمیگی بینشون بعدشم برید سایت باشگاه السد خواهی دید دوتا سه تارش ماله آسیاست....العین اماراتم همینگونه یه ستاره زده رو پیرهنش تیم السد از سال 2011که قهرمان شد ستاره زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
"پس از اینکه این فصل پرسپولیس توانست نماد چهار آبی‌ها را تسخیر کند"!!!!!!!!!!! خیلی خنده دار بود... با یک ۴-۲ بردن چهار پیروزس پیاپی استقلال رو تسخیر کردند... ترکیدم از خنده... ... تفاوت گل ۳-۱ استقلال با ۴-۲ پرسپولیس همون ۲ گله...
اصلا این ۴ باشه مال شما... گریه نکن عزیز دلم... بزرگ میشی یه مقام آسیایی میگیری این چیزا یادت میره... بمیییییییرم برات کوچولوی من...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
من نه پرسپولیسی هستم نه استقلالی
ولی به پرسپولیس نباید ستاره بدن و ستاره های استقلال هم باید بمونه.
اولا تو آسیا همه کشور ها بخاطر قهرمانی آسیا ستاره میگیرن
درضمن الان لیگ 16 ام هستیم.چطور پرسپولیس 10 تا قهرمانی داشته؟؟
آشکارا طرف پرسپولیس رو میگیره فدراسیون..اسمشون رو گذاشتن......یه ذره از خدا شناخت داشتن الان بجای طرف گرفتن فساد تو فوتبال رو ریشه کن میکردن نه اینکه خودشون هم تبانی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ervin
۲۳:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
.....تیم السد دو ستاره زده...
شماها که مگید قهرمانی استقلال مال خیلی وقته. مهم اینه که ما چهار بار فینال و جمعا هفت بار نیمه نهایی آسیا تجربه کردیم.مث تیم لنگ نیس که ده قهرمانی که از جامهای تخت جمشید،ولایت،آزادگان و لیگ برتر جمع کرده به زور شده ده تا ...
اگه به شماهاست کل قهرمانیهای تیمهای دنیا از پنج سال بگذره دیگه اعتبار نداره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
چقدر تابلو ناشر پرسپولیسی بوده!!!
یه سوال دارم از شما دوست عزیزم!
شما میگید رئال به خاطر قهرمانی در اروپا تا به حال ستاره نزذه روی پیرهنش!! قبول!!
اما مگه رئال به خاطر ۳۲ قهرمانی در لالیگا روی پیرهنش ستاره زده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
اصلا مقاسیه شما، تیم های ایرانی با اسپانیا و لالیگا از ریشه غلط و غیر فوتبالی بوده!!!
استقلال اگر ۲ستاره روی پیرهنش داره به لطف قهرمانی در آسیاست!
مثل تیم های آسیایی دیگه که روی پیرهنشون به خاطر قهرمانی در آسیا ستاره دارن!
امیدوارم ادمین عزیز، نقل قول منطقی من رو چاپ کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
ببینید اگه ملاک ایران هم لیگای اروپایی باشه (خیلی مضحکه که ما هر وقت به نفع پرسپولیسه می ریم سراغ تیمای آسیایی و هر موقع که به ضررشون میشه آسیا ملاک نمیشه و میریم سراغ لیگای اروپایی ) توی بوندس لیگا که قهرمانی لیگ محاسبه میشه از تاریخ 1963 به بعد که تاریخ شروع بوندس لیگاست رو مبدا قرار دادند نه لیگای قبل ازاون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
این ستاره ها رو قلب ما حک شده.
Iran (Islamic Republic of)
شایان استقلال
۱۴:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
ببینید انقد سر این بحث نکنید خب ما هم8تا داریم دوتا دیگه بگیریم3ستاره میشیم پس بجای این تعسبات حامی این دو تیم شید که اشالاه پرپولیس هم افتخار اسیایی بگیره ضمن اینکه فوقالعاده استقلالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
حکایت نقض ستاره های تاج

مشخصِ لنگیه مثل این میمونه که جام باشگاههای آسیا از لیگ داخلی کشورها کم اهمییت تره و اصلا جام باشگاهها یه چیزه تشریفاتیه
، بابا خجالت بکشید،

آخه لنگ هنوز از گروهش بالا نرفته
United States of America
عرفان
۲۰:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
پس السد و وسترن سیدنی و العین و ... که واسه قهرمانی اسیا ستاره زدن هیچ تیمی حساب میشن؟؟؟المپیک مارسی هیچیه؟؟سلتیک که 47 تا قهرمانی لیگ داره ولی یک ستاره واسه قهرمانی اروپا زده چی ؟؟؟این چه مقاله ایه؟ مشکل لنگیا اینه که فکر میکنن ستاره افتخاره نه عزیزم ستاره نماد افتخاره چیزی که شما ندارید. اصلا استقلال ستاره هاشو بزاره کنار که حسرت شما تمام بشه؛قهرمانیا اسیایی استقلال از بین میرن؟؟نه ،چون ستاره واسه بعضیا نماده واسه بعضیا پماده
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۵:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
.......سلتیک ی ستاره میزنه بخاطر ی بار قهرمانی باشگاههای اروپاس...بایرن ۴ ستاره واسه ۴ بار قهرمانی تو اروپا..و فقط لیگ ایتالیاست که ده قهرمانی ی ستارس اونم واسه اینکه با اسپانیا خیلی کری دارنو تو این زمینه کم میارن قانون من در اوردی مثه لنگو اجرا میکنن...واقعا نویسنده مطلب مشخصه که خیلی لنگی بوده ...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
در ویکی پدیا خوندم که برخی کشورها قهرمانی در جام بین قاره ای رو ملاک قرار دادند و ستاره زدند. در برخی کشورها جام حذفی رو ملاک قرار دادند و ستاره زدند از طرفی برخی کشورها هم 5 یا ده قهرمانی در لینک خود آن کشور را ملاک قرار داده و ستاره میزنند.
برخی کشورها مثل استرالیا قهرمانی در لینگ خود را ستاره نقره ای و لینگ آسیا را ستاره طلایی ثبت کرده اند.
به هر حال در ایران قهرمانی آسیا که بسیار معتبرتر از قهرمانی لیگ هست ملاک قرار داده شده و باید از این قانون طبعیت بشه. یا اینکه ستاره های رنگی را در سیاست خود قرار دهند. مثلا آسیا طلایی و ایران نقره ای.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۴:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
یادشون رفته همین چند وقت پیش .....
پرسپولیش قهرمان تو لیگ برتر بمان
چند سال قبلم که 14ام شدن پلی اف تو لیگ نگهشون داشت
لنگی ...............تو کف یه ستاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
من یه استقلالیم... ولی تعجب میکنم از این کاری که پرسپولیس میخواد انجام بده... ستاره ی استقلال برای قهرمانی آسیا و در مسابقاتی است که هر سال در حال برگزاری است. ولی پرسپولیس الان به خاطر یک ستاره میخواد خودش رو وارد بن بست کنه. گیرم این ستاره روی لوگوی پرسپولیس امسال حک شد و پرسپولیسی ها کلاس گذاشتند! بعدش چی؟ با این روال ستاره بعدی رو کی باید بزنن؟.... در خوشبینانه ترین حالت سی چهل سال بعد (کسب دهمین قهرمانی بعدی)... در حالی که پرسپولیس همین امسال هم میتواند با قهرمانی در آسیا(که تقریبا محاله خخخخخخخ) صاحب یک ستاره روی پیراهنش شود و سال بعد دومی و سال بعد سومی...! فوتبال ایران هم پیشرفت می کنه با این رقابت... خوب فکر کنید. از هول حلیم توی دیگ نیفتید لطفا. بروید در آسیا قهرمان شوید و با افتخار ستاره بزنید. ما هم احترام بگذاریم به آن ستاره که هم ردیف ستاره های ماست!
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
حداقل یه پیگیری کنید. تیم السد قطر دوتا ستاره روی لوگوش حک شده بخاطر دوبار قهرمانی آسیا..مثل اینکه شماهم لنگی هستی و این ستاره ها بدجور بهت فشار آوورده..تو سایت کنفدراسیون فوتبال اسیا ببین روی لوگوی السد ستاره هست یا نه؟راستی اگه ستاره های ما جعلی بود پس چرا afc تو سایتش روی لوگوی ما ستاره میزنه؟احتمالا afc رو هم قبول ندارین..خوب حالا برسیم به اینجا که با ده قهرمانی یه ستاره میزنن...اولا این قهرمانی ها باید توی لیگ حرفه ای باشه که تیم پرسپولیس تا حالا دوبار قهرمان لیگ حرفه ای یا همون لیگ برتر شده ..شما کل قهرمانیهای پرسپولیس از جام تخت جمشید تا الان رو حساب کردین شده ده تا...قهرمانی توی سریa رو با اینجا مقایسه نکن لیگ ما تازه پانزده ساله که حرفه ای شده...حالا از این موضوع بگذریم ..استقلال هم هشت تا قهرمانی داره پس ایشالا دوتا قهرمانی دیگه بگیریم میشیم ده قهرمانی و یه ستاره دیگه میزنیمو میشیم سه ستاره..عقده ای نباشیم..تو این چندوقت چقد این لنگیا حسرت ستاره های مارو خوردن..خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۲:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
ستاره های تاج بر فراز قاره کهن میدرخشد وحکایت از قهرمانی در این قاره دارد .وستاره های تیمی که حتی از گروهش هم صعود نکرده و زنگ تفریحی برای تیمهای اسیایی است فقط در ایران وبرای تیمهایی در حد خودشان میباشد .زنده باد تاج
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۵:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
مبارک باشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
خدارو شاکرم که عاشق تیم ایرانم هستم نه طرفدار تیم دوچرخه سواران و بیشتر از این که فیفا پرسپولیس پرافتخارترین تیم ایران نامیده و استقلال که حرفش نیس اصلا,راستی قهرمانی لیگ دسته 2 و 3 تونم یادتون بیارم بعد از 13 سال ابومسلمو تو لیگ دسته 3 بردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
عزیزان اگه دوست دارین حسرت پرسپولیس واس ستاره رو تموم کنین حداقل یه ستاره درست حسابی بزنین که بیشتر از این باعث خنده نشه

10 تا قهرمانی، 3 تا لیگ حرفه ای بقیه جام شهدا و ولایت و ... ؟؟؟
خنده تون نمیگیره خداوکیلی؟
Iran (Islamic Republic of)
نيما
۲۲:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
همه هيچ فقط استقلالي ها حالا دو ستاره دارن مينازن ما هفت بارتو اسياقهرمان شديم به افتخار پيروزي بعد منتظر ميمونيم فقط پرسپوليس .به قول هادي نوروزي عمل ميکنيم و قهرمان ميشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
لنگی
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۱:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
ما به ستاره هامون نمینازیم، به افتخاراتمون مینازیم، به دو قهرمانی آسیا به دو نایب قهرمانی آسیا، به سه عنوان سومی آسیا، پرسپولیسی ها تلاش کنین ستاره رو بردارین ولی افتخارات چی؟؟ اون ستاره ای رو که میخواین بزنین به ازای 10 بار قهرمانی، 10 سال دیگه استقلال و سپاهان و سایپا و... هم میزنن، سعی کنید به افتخاری دست پیدا کنین که رسیدن بهش برای بقیه رویا باشه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
واااااای چقد این پرسپولیسی ها حسودن....

به وقت.....نگا بالا بیاین پایین بیاین...بگین ستاره ها الکیه ....ولی.....استقلال دو بار قهرمان آسیا شده


....یعنی این لنگیا چقد حسودن...شما هم برین ستاره بزنین به پیرهنتون ه ....


در ضمن این ستاره ها نماد قهرمانی ماست....پس.
..هیس!!!!لنگی ها از آسیا حرف نمیزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
ستاره های استقلال رو چه بردارن چه بر ندارن استقلال دوبار قهرمان آسیا شده. فیفا برای هیچ تیم باشگاهی ستاره نذاشته پس انقد نگین فیفا ستاره ها رو برداشته چون اصن نذاشته بوده برای هیچ تیمی که بخواد برداره. توی گوگل هم با این که خیلی تیم ها مثل بایرن ستاره ندارن اما ستاره های استقلال تو گوگل هست. بعدم اگه قرار باشه قهرمانی توی لیگ حساب باشه پس باید قهرمانی تو لیگ برتر یعنی جام خلیج فارس حساب باشه نه جام آزادگان و ولایت و اینا که در اون صورت هیچ تیمی ده تا قهرمانی نمیاره تا چند سال آینده. به جای این که انقد به افتخارات استقلال حسادت کنن بهتره حامی این تیم باشن تا افتخارات بیشتری کسب کنه.
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۱۷:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
فکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
جالبه ............چند ساله یاد گرفتن ستاره زدن
قبلا کجا بودن
Iran (Islamic Republic of)
حسین زائری
۰۵:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
میبینم که شیشتقلالم قلابی ازآب درومد خخخخخخخخخ
Iraq
امين
۰۹:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
پرسپوليس اول بتونه از مرحله گروهي بالا بياد ما استقلاليا خودمون ستاره رو تقديمش ميکنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
استقلال ابروی فوتبال ایران پرسپولیس یه بار بره فینال اسیا ستاره پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
لنگیا یه بار برن فینال اسیا ستاره پیشکش سلتیک اسکاتلند و مارسی فرانسه مثال نقض متن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
استقلال چه ستاره داشته باشه چه نه
نمادفوتبال ایران وقاره ی کهنه ودراین شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
استقلالیای بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
متاسفم واسه تونوووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
سلام چرا پرسپولیس که هفت بار قهرمان اسیا شده رو ننوشتین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۳ تير ۱۳۹۵
معنی این صحبت ها یعنی، گذاشتن ستاره قانون نداره، و همه تیم ها میتونند هر چندتا ستاره میخوان رو پیراهنشون بزارن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
لنگ وستاره این حرفهارانزنیدهمه اسیابهتون میخندندبه خصوص به ریس فدراسیون اخه شماستاره میدیدبه کی ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دو ستاره السد و یه ستاره العین..بابا بیدار شین ..تیم پرسپولیس تو اسیا چه کرده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس دو ستاره رو پیراهن السد واسه خندس
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
به فرض که پرسپولیس با تمام حمایت های که شده قهرمان بشه .خوب .ولی تو لیگ حرفه ای باید ده تا قهرمانی داشته باشه نه تو چند تا لیگ وجمع ببندا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
معلومه نويسنده متن يک پرسپوليسي بوده.تمام تلاش خودش رو کرده تا اثبات کنه اين حق پرسپوليسه که ستاره داشته باشه!!!تازه هنوز تکليف دهمين قهرمانيشون معلوم نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
طرح ستاره گذاشتن یا برداشتن بگذارند.....فرقی نمیکند قهرمانی استقلال سر جایش هست حالا قرمزها انرا جعلی فکر کنند بهر حال از ایران در اسیا یک تیم از همه بیشتر دارای افتخار محسوب میشود ...بنام استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
دنباله رو بودن دیگران واروپاییها کا جالبی نیست وابتکار استقلال بیشتر افتخار امیزورقابت افرین است و در زمینه مسابقات اسیایی باعث تشویق تیم های دیگر میشود
امادر صورت تقلیدتیمهای اروپایی در لیگ برتر ستاره گرفته اندنه در لیگ غیر حرفه ای
ودیگر اینکه باید تصمیمات دور از تعصب های هواداری وحسادت انجام پذیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ستاره واسه پرسپولیس خخخخخ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
وقتی که رییس فدراسیون یه پرسپولیسی بشه باید همین انتظار رو داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
پرسپولیس ، یک بار هم که شده فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنه بعد بیاد ادعای ستاره را پیش بکشه . . . . . . . . .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
قهرمانی که با4بازی به دست بیاد از قهرمانی دسته یکم کم ارزش تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخی میبینم که این ستاره ها بدجوری بعضی هارو ناراحت کرده/بالاخره افتخار بعضی از تیمها قهرمانی تواسیاست وافتخار بعضی از تیمها هم بردن تیمهای بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ستاره های استقلال سند این تیمه هرگز نباید برداشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
فیفاهم ستاره هارو برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ستاره جعلی استقلالی ها خخخخخخخخ
آخرین اخبار