ژنرال آکار داعش را تهدیدی برای همه منطقه دانست

رئیس ستاد ارتش ترکیه، گروه تروریستی داعش را تهدیدی برای همه جهان به ویژه کشورهای منطقه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه؛ ژنرال "خلوصی آکار،" رئیس ستاد ارتش ترکیه، دیروز در سخنانی در دهمین نشست روسای ستاد ارتش های کشورهای منطقه بالکان در استانبول اظهار داشت: کشورهای منطقه بالکان به علت نزدیک بودن به سوریه، عراق و اوکراین با بحران های مشترک مواجهند. 

آکار افزود: تنها در صورتی که این کشورها در کنار یکدیگر حرکت کنند امکان مقابله با مشکلات وجود خواهد داشت. 

رئیس ستاد ارتش ترکیه با تاکید بر اینکه ترکیه مصمم است به صورت قاطعانه به مبارزه با تروریسم ادامه دهد، گفت: هیچ بهانه ای نمی تواند تروریسم را توجیه کند و آن را مشروع نشان دهد. ما باید به همراه همدیگر با تروریسم بجنگیم. 

ژنرال آکار افزود: ترکیه قاطعانه به مبارزه با گروه تروریستی پ ک ک ادامه می دهد. گروه هایی مانند "پ ی د" و "ی پ گ" نیز گروه های وابسته به پ ک ک در سوریه هستند. 

رئیس ستاد ارتش ترکیه با تاکید بر اینکه ارتباط این گروه ها با یکدیگر کاملا آشکار است، گفت: بخش اعظم سازمان های بین المللی این موضوع را می دانند. گروه تروریستی داعش وحشی ترین گروه تروریستی است که تهدیدی برای همه جهان به ویژه برای منطقه به شمار می رود. این گروه به هیچ وجه نماینده اسلام و مسلمانان نیست.
 
آکار اظهار داشت: داعش علاوه بر حملات خونین به شهرهای مهم ترکیه از مدتی پیش بارها شهر کیلیس ترکیه را نیز هدف قرار داده است. ترکیه از سال 2013 میلادی داعش را گروه تروریستی می داند و از آن زمان بر این اساس با گروه داعش برخورد کرده است. 

آکار گفت: ما با حملاتی که داعش از مرز سوریه به ترکیه انجام می دهد، سریعا مقابله به مثل می کنیم. تاکنون در عراق و سوریه هزار و سیصد نفر از تروریست های داعش در حملات ارتش ترکیه کشته شدند و شمار زیادی از ساختمان ها ، خودروها، ‌مواضع و تسلیحات این گروه منهدم شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار