کری: سوء برداشت‌هایی درمورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران باقی مانده است

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به لندن با بانکداران انگلیسی درمورد تحریم‌های ایران گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش داد "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد با بانکداران اروپایی برای پاسخ گویی به سوالات درباره تحریم های ایران دیدار کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا به بانک های اروپایی بار دیگر تضمین داد که به دلیل تجارت مشروع و قانونی با ایران مجازات نخواهند شد.


پایگاه اینترنتی شبکه ای بی سی نیوز نوشت آمریکا می گوید بانک ها به خاطر همکاری تجاری قانونی با ایران مجازات نخواهند شد.

ای بی سی نیوز نوشت "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، به بانک های اروپایی بار دیگر تضمین داد که به دلیل تجارت مشروع و قانونی با ایران مجازات نخواهند شد.

کری و "فیلیپ هموند،" وزیر امور خارجه انگلیس، امروز با بانکداران مهم اروپایی در لندن دیدار کردند. کری می گوید سوء برداشت هایی درخصوص تحریم های آمریکا علیه ایران وجود دارد که به رغم توافق هسته ای با ایران باقی مانده است. کری و هموند تلاش می کنند در این خصوص مسائل را شفاف سازی کنند.

کری گفت برخی بانک ها تصور می کنند خطراتی در تجارت با ایران وجود دارد و به همین خاطر تمایلی به تجارت با ایران ندارند. کری گفت آمریکا می خواهد تصریح کند تا زمانی که بانک ها با احتیاط لازم فعالیت های عادی خود را انجام دهند و احتیاط کنند که با چه کسی تجارت می کنند، در معرض مجازات قرار نخواهند داشت.

هموند نیز گفت بین واقعیتی برای بانک های اروپایی و اهداف سیاسی آمریکا شکاف وجود دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار