تولیت آستان قدس رضوی؛

حوزه به عنوان یک مولود پاک باید حامی نظام باشد

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت:باید تلاش کنیم تزکیه و تربیت محصول مهم حوزه های علمیه باشد.

حوزه به عنوان یک مولود پاک باید حامی نظام باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دومین نشست افق های پیش روی حوزه علمیه خراسان که با حضور مدیران مدارس علمیه خواهر و برادر استانهای خراسان برگزار شد،افزود: نقش دولت و حاکمیت در جامعه برخواسته از حوزه است و حوزه هم به عنوان یک مولود پاک باید حامی نظام باشد و حمایت گر برای حکومت باشد.

وی گفت: جزء وظایف حوزه است که در بخش های که انجام وظیفه می کند ترجمان سخن انقلاب باشد و همه در بخشی از حوزه علمیه ایفای نقش دارند خود را مسئول بدانند و حمایت همه جانبه از حکومت داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروزه برای حکومت باید شاخص بدهیم و گفتمان های انقلاب و رهبری را در حوزه های علمیه به طور جدی بپردازیم و در حوزه های علمیه بحث و مورد گفتگو قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: حوزه های علمیه باید آیات شریعت را تحقق ببخشد وباعث تربیت تمایلات نفسانی انسانی بشود و تربیت و تزکیه محصول مهم حوزه های علمیه باشد

وی افزود:امروزه شاهد کارهای ارزشمندی و قدمهای بزرگی در حوزه علمیه برداشته شده است و باید طلاب و اساتید و همه مجموعه حوزه علمیه کمک کنند تا بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مدیران حوزه علمیه مباشرت را جزء کارهای خودشان قرار دهند ادامه داد: اگر مدیریت کارآمد نباشد حوزه های علمیه نمی توانند مفید باشند و نقش مدیران تعیین کننده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: حوزه های علمیه سه عنصر را باید در برنامه های پیش رو در نظرداشته باشند از جذمیت علمی برخوردار باشندو عزم عملی در همه آحاد وجود داشته باشد که می تواند کمک کند و سومیم عنصر عزم و دور اندیشی حوزه علمیه است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.