اصفهان؛

دامداران اصفهانی با قرائت بیانیه ای به تجمع خود پایان دادند

بیانیه ی پایانی دامداران استان اصفهان در مقابل دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرائت کرد .

دامداران استان اصفهان با قرائت قطعنامه ای به تجمع خود پایان دادندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قطعنامه پایانی دامداران استان اصفهان در مقابل دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.

در این بیانیه که در 3 بند تنظیم شده ، آمده است ما دامداران ضمن تحمل رنج ،ضرر و زیان به علت اجرا نشدن قوانین حمایتی مرتبط و مصوبه دولت در سال 1393 مبنی بر خرید شیر خام اعلام میداریم که با وجود مشکلات اقتصادی فراوان تداوم فعالیت تولیدی غیر ممکن است و ادامه روند،  منجر به نابودی قطعی دامداری ها و تولید شیر می شود .

در بیانیه دامداران استان اصفهان تاکید شده است برای خفظ سرمایه ملی و امنیت غذایی کشور و بر اساس بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب مبنی بر حفظ تولیدات داخل کشورخواستار موارد ذیل می باشیم .

1.به دلیل وجود قوانین فراوان در جهت حمایت از بخش کشاورزی، شایسته است که نمایندگان محترم مجلس جهت اجرای قوانین حمایتی بخش کشاورزی، جدی و قاطعانه گام برداشته و به وظیفه نظارتی خود عمل کنند.

2. خرید تضمینی شیر تولیدی به نحوی که متضمن قیمت تمام شده و سود عادلانه باشد، حق قانونی ماست، بنابراین، نمایندگان مجلس باید در جهت حل مشکل تولید کنندگان، نظارت در اجرای مواد 19،11،و20 قانون نظام جامع دامپروری کشور ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، ماده واحده ی قانون خرید تضمینی محسولات اساسی کشاورزی مصوب سال 1368 و متتمم های بعدی آن در سال 1372 داشته باشند بنابر این اجرای این قوانین زمینه خرید تضمینی شیر و گوشت را فراهم می سازد که خواسته اصلی ماست .

3. نمایندگان مجلس از شخص رئیس جمهور بخواهند که نماینده ی مخصوص و  تام الاختیار خود را جهت مذاکره و حل مشکلات دامپروران به این استان اعزام کنند .

در پایان این قطعنامه تاکید شده است چنانچه خرید تظمینی شیر و گوشت در راستای قوانین موجود، حداکثر تا پایان اردیبهشت شروع نشود مسئولیت هرگونه اتفاق بر عهده مسئولینی است که در ایفای وظیفه ی قانونی و نقش موثر خود عدول و کوتاهی کرده باشند.

در پایان قرائت این قطعنامه نماینده کشاورزان از حضور حجت السلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جمع دامداران قدر دانی و تجمع کنندگان نیز از قرائت قطعنامه دامداران به وسیله رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکر کردند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.