اصفهان؛

پایان نخستین همایش هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی

نخستین همایش هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بمناسبت آیین اختتامیه نخستین همایش هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در اصفهان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی بر ارائه راهکارهای عملی برای جلوگیری از فراموشی حتی یک هنر اصیل ایرانی تاکید کرد.

در این پیام که توسط محمد رضا شمس اردکانی دبیر کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی خوانده شد، علی اکبر ولایتی با تاکید بر جلوگیری از بین رفتن هنرهای فاخر گفت: باید به این منظور همتی مضاعف صورت گیرد.

ولایتی برگزاری همایش هایی همچون همایش هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را از راهکارهای مهم در پرداختن به هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دانست.

وی تصریح کرد: بیش از هر چیز لازم است بانک های اطلاعاتی نخستین اطلاعات از هنرها را گردآوری کنند، کوشش برای مستند سازی همه هنرها هم با اولویت هنرهای رو به فراموشی نیز ضرورت دارد و باید درباره هر یک از هنرها بیش از یک کتاب و فیلم تولید شود.

ولایتی تهیه انواع پایان نامه ها و ایجاد بستری برای مطالعات بیشتر آینده و اقتصادی کردن چرخه حیات این هنرها به عنوان کالاهای اقتصادی و با ارزش افزوده بسیار زیاد را از دیگر راهکارهای ممکن برای جلوگیری از فراموشی حتی یک هنر اصیل ایرانی برشمرد.

نخستین همایش هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی با تاکید بر هنرهای رو به فراموشی از 22 تا 23 اردیبهشت در دانشگاه اصفهان برگزار شد.




انتهای پیام/م




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.