از طریق عوامل قهری نمی توان امنیت پایدار ایجاد کرد

فرمانده انتظامي استان کرمانشاه گفت: تجربه ثابت کرده ايجاد امنيت از طريق عوامل قهري پايداري چنداني نخواهد داشت و ثبات امنیت تنها با نهادينه کردن احساس مشارکت و مسئوليت عمومي در قبال امنيت اجتماعي بدست خواهد آمد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان سردار منوچهر امان اللهي بیان کرد: در سالهاي اخير افزايش بي رويه جمعيت شهرها و بخصوص مراکز استانها مشکلات و معضلات عديده‌اي را براي مردم و مسئولين پديد آورده است.

 امان اللهي ادامه داد: مشارکت اجتماعي مردم با پليس داراي کارکردهاي آشکار و پنهان بسياري است که از جمله آن مي‌توان به مواردي همچون افزايش نظم و انسجام اجتماعي، افزايش تعهد و قبول مسئوليت، افزايش احساس امنيت و برقراري روابط رأفت آميز ميان مردم و پليس اشاره کرد.

وي به نقش نهادهاي غيردولتي در تأمين امنيت اشاره داشت و گفت: استفاده از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد بعنوان تشکل هايي برآمده از دل مردم که بدون گرايشات دولتي، سياسي و انتفاعي اقدام به فعاليت هاي خيرخواهانه مي کنند، بسيار مهم و ضروري است.

فرمانده انتظامي استان تصريح کرد: NGO ها مي‌توانند در برقراري امنيت اجتماعي دو نقش " زمينه ساز" و يا " عامل" را داشته باشند که ايفاي هرکدام از اين دو موجب بسط امنيت خواهد شد.

 امان اللهي با بيان اينکه نمي توان تمامي مأموريت ها در حوزه تأمين امنيت را به پليس واگذار کرد، گفت: نگاه امروز پليس، نگاهي اجتماع محور است و تمام اعضاي جامعه در فرايند تحقق نظم و امنيت مفيد و مؤثر هستند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.