درخواست کمک بریتانیا از افغانستان برای تسریع روند اخراج مهاجران

وزیر داخله بریتانیا در دیدار با محمد اشرف غنی خواستار کمک دولت افغانستان برای تسریع روند اخراج مهاجران افغان از این کشور شده است.

درخواست کمک بریتانیا از افغانستان برای تسریع روند اخراج مهاجرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعایت ریاست جمهوری با نشر خبرنامه اعلام کرد، در این دیدار روز قبل هر دو جانب در مورد مبارزه با تروریزم، جرایم سازمان یافته و مواد مخدر نیز بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر داخله بریتانیا در این دیدار در رابطه به تفاهمنامه ای صحبت کرده که چند سال قبل میان افغانستان و بریتانیا به امضا رسیده و بر اساس آن مهاجران غیر قانونی باید برگشتانده شوند.

وی گفته است که در دو سال اخیر دولت افغانستان پذیرش مهاجران را بطی ساخته و از رییس جمهور خواسته تا حکومت افغانستان در زمینه سرعت بخشیدن دوباره خروج آنها همکاری نماید.

سپس اشرف غنی گفته است که محدودیت افغانستان درک شود و تطبیق تمام قوانین و موضوعات حقوقی و بررسی درخواست‌های پناهندگی مراعات گردد.

وی افزوده که عوامل جذب مهاجران به اروپا نیز باید مورد بازنگری و بررسی قرار گیرد.

به گفته اشرف غنی، در کشوریکه ۴۰ در صد مردم آن در زیر فقر قرار دارد  و با جنگ تحمیل شده دست و پنجه نرم می‌کند، عوامل خروج نیز وجود دارد.

وی افزوده که فرار افراد تحصیل کرده از کشور باعث نگرانی حکومتش شده و در تلاش هستیم که فرصت‌های انکشافی را فراهم نمائیم تا مردم کشور را ترک نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار