دستور کار کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری؛

از پیگیری پرونده غارت اموال ایرانی تا بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در هفته جاری پرونده غارت اموال ایرانی توسط آمریکا را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به شرح زیر است:

نشست اعضای کمیسیون اصل 90 با مسئولان گمرک

اعضای کمیسیون اصل نود، روز یکشنبه ضمن بازدید از سامانه جامع امور گمرکی، با مسئولان گمرک کشور در محل سازمان مذکور نشستی برگزار خواهند کرد.

علاوه بر این اعضای کمیسیون مزبور روز دوشنبه، نشستی عمومی برای بررسی گزارش‌های تهیه شده درباره مسکن مهر، سازمان حج و زیارت و سایر مسائل مطروحه خواهند داشت.

 استماع گزارش مسئولان دیوان محاسبات و وزارت اقتصاد در کمیسیون آموزش 

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری؛ در هفته جاری ضمن بررسی طرح‌های نظام جامع آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی اعاده شده از شورای نگهبان با حضور نماینده آن شورا و قانون مدیریت خدمات کشوری، گزارش مسئولان دیوان محاسبات و وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص بررسی وضعیت اجرای ماده(23) قانون برنامه پنجم توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش را استماع می‌کنند.

بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا در کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی؛ در هفته جاری طرح عملیات بانکی بدون ربا و همچنین گزارش نهائی هیأت‌های تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور و منطقه آزاد اروند را بررسی می‌کنند.

پیگیری پرونده غارت اموال ایرانی در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ روز یک‌شنبه ابعاد حقوقی احقاق حق برداشت غیرقانونی اموال کشورمان توسط ایالات متحده آمریکا را بررسی می‌کنند و در روز دوشنبه نیز بررسی روند اجرای برجام بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را در دستورکار دارند.

بررسی گزارش تفریغ بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه 

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات؛ در هفته جاری به گزارش تفریغ بودجه سال 1393 رسیدگی خواهند کرد.

بررسی طرح‌ اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور؛ در هفته جاری طرح‌های اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان و همچنین تبدیل نظام انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا به نظام انتخاباتی تناسبی را بررسی می‌کنند.

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کمیسیون صنایع

اعضای کمیسیون صنایع و معادن؛ در هفته جاری بررسی طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع‌دستی و همچنین مشکلات واحدهای تولیدی را در دستورکار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار