انتقاد یک بانک انگلیسی از موضع دوگانه جان کری در قبال ایران

مسئول ارشد بانک "اچ اس بی سی" از موضع عجیب و دوگانه جان کری در تجارت با ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، شرکت خدمات مالی و بانکداری انگلیسی "اچ اس بی سی" از "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل موضع دوگانه این کشور در ارتباط با ایران به شدت انتقاد کرد. آمریکا از بانکهای اروپایی درخواست کرد با ایران بیشتر تجارت کنند؛ اما همچنان شرکت های آمریکایی را از انجام این کار منع می کند. 

"استوارت لوی،" مسئول ارشد بانک اچ اس بی سی در امور حقوقی پس از جلسه جان کری و نمایندگان بانکهای اروپایی در لندن اعلام کرد اچ اس بی سی قصد انجام هیچگونه معامله ای را با ایران ندارد.

آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های ایران را در ماه ژانویه (4 ماه پیش) لغو کردند. بر اساس این توافق، ایران متعهد شد برنامه های هسته ای خود را محدود کند. با این وجود، بانکهای بزرگ همچنان از بیم جریمه های مالی و خطر از دست دادن مجوز فعالیت در آمریکا با ایران تجارت نمی کنند.

بانک اچ اس بی سی در سال 2012 به اتهام پولشویی مرتبط با مکزیک 1.2 میلیارد پوند جریمه شد. شرکت خدمات مالی و بانکداری "استاندارد چارترد" لندن نیز به دلیل بی توجهی به تحریم های ایران و تجارت با این کشور، 400 میلیون پوند جریمه شد. در سال 2014، بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" نیز به دلیل تجارت با ایران بیش از 5.2 میلیارد پوند جریمه شد.

"استوارت لوی" که در سالهای 2004 تا 2011 معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی بوده است، در یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال از موضع عجیب و دوگانه دولت آمریکا انتقاد کرد. وی نوشت: واشینگتن از یک سو بانکهای آمریکایی را از تجارت با ایران منع می کند و از سوی دیگر از بانکهای غیر آمریکایی می خواهد با ایران تجارت کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار