قزوین؛

مرگ حیوانات در فاصله نیوجرسی

فاصله بین جداکنندهای بتنی در بزرگراه قزوین - تاکستان هم رانندگان را به خطر انداخته و هم بلای جان حیوانات شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛از قزوین، نیوجرسی یا همان جداکننده بتنی در بزرگراهها  برای امنیت رانندگان ، کاهش تصادفات و جلوگیری از دور زدنهای ناگهانی قرار داده شده اند و طراحی آنها بگونه ایست که داخل هم چفت می شوند تا احتمال خطر را کم کنند.

مرگ حیوانات در فاصله سنگها

اما در بزرگراه قزوین - تاکستان در برخی از نقاط سنگهای نیوجرسی با فاصله از هم قرار گرفته اند که در مواقعی با عبور حیوانات از عرض بزرگراه  بعلت نبود دید کافی موجب دستپاچگی راننده و تصادف خودرو با آنها شده است.

رحمانی یکی از رانندگان مسیر تاکستان به قزوین می گوید: بارها شاهد بوده ام که ورود ناگهانی حیوانات به جاده باعث شده است راننده ها  کنترل خودرو را از دست داده و در مواقعی با حیوانات برخورد کرده اند.

این فاصله ها صدای دوستداران حیات وحش را هم در آورده تا جایی که محمدی عضو یکی سازمانهای مردم نهاد فعال در زمینه محیط زیست می گوید: چرا باید با فاصله این سنگها روزانه شاهد مرگ تاسف بار حیوانات بخصوص سگها و روباه هایی باشیم که قصد عبور از عرض جاده را دارند .

مرگ حیوانات در فاصله سنگها

رییس پلیس راه استان هم ضمن مخاطره آمیز دانستن این فاصله ها گفت  : وجود این فاصله ها علاوه بر احتمال ورود ناگهانی حیوانات به داخل جاده در برخی موارد موجب میشود  موتور سواران به دلیل کوتاه کردن مسیر از بین این سنگها اقدام به دور زدن کنند.
سرهنگ زینلی افزود: چسبیده شدن این سنگها بهم در صورت برخورد خودرو به آنها موجب متوقف شدن خودرو می شود ولی اگر از هم فاصله داشته باشند ضمن جابجا شدن سنگها موجب انحراف خودرو می شود.

سرهنگ زینلی افزود : ازمسئولان راه و شهرسازی خواسته ایم  که فواصل این سنگها که بیشتر در محدوده تاکستان تا روستای مهدی آباد قرار دارد در اسرع وقت پر شود.

رییس اداره راه و شهرسازی تاکستان هم در این باره گفت :در حال حاضر این اداره با کمبود کارگر مواجه است و از سه کارگر موجود طبق اولویت در لکه گیری سطح جاده ها استفاده میشود.

مرگ حیوانات در فاصله سنگها

رحمانی افزود :انسداد فاصله بین سنگها زمانبر است اما سعی داریم به زودی آنرا آغاز کنیم.

وی ضمن اشاره به خطرات فاصله سنگها از یکدیگر اضافه کرد: تعدادی ورقه فلزی در اداره کل راه و شهرسازی  تولید شده که تعداد آنها محدود است و فقط در آزاد راه استفاده میشود.

پور هاشمی رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در این باره گفت: این فواصل بعد از احداث روشنایی ایجاد شده است که به دنبال راه چاره هستیم تا به نوعی آنرا پرکنیم.

اگرچه تا کنون ورود حیوانات به جاده تلفات انسانی در پی نداشته است و همواره  حیوانات قربانی این حوادث بوده اند اما باید به یاد داشت با توجه به سرعت بالای خودروها همیشه بخت با رانندگان و سرنشینان خودرو یار نخواهد بود.

انتهای پیام/-پ

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار