کرمانشاه؛

همه دانش آموزان ابتدایی تحت پوشش طرح سلامت دهان و دندان قرار می گیرند

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت استان کرمانشاه گفت: ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی در مرحله دوم ارتقای سلامت دهان و دندان در استان کرمانشاه تحت پوشش قرار می‌‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا فرخی گفت: در مرحله دوم طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی که از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است، 100 درصد جمعیت هدف تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه در مرحله نخست طرح ارتقای سلامت دهان و دندان 100 ‌‌در‌‌‌‌‌صد دانش‌آموزان ابتدایی تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: 170 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در مرحله نخست وارنیش فلوراید که بیشتر از مناطق روستایی بودند تحت پوشش قرار گرفتند.

فرخی با بیان اینکه طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی برای چندمین بار در استان انجام شده است در حالی که در سطح کشور برای نخستین بار اجرا می‌شود، عنوان کرد: در مرحله نخست طرح ارتقای سلامت دهان بر روی 40 هزار دندان عمل فیشور سیلند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر یا شیار پوش دندان انجام شد.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت دهان و دندان 90 هزار دانش‌آموز ابتدایی در مرحله نخست طرح در حال اجرا است، افزود: در مرحله دوم طرح ارتقای دهان و دندان نیز به 170 هزار دانش‌آموز تحت خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شود.

در ادامه اظهار کرد: با اشاره به فعالیت 17 یونیت سیار خدمات دندانپزشکی فعال در سطح استان، عنوان کرد: از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در راستای ارتقای سلامت دهان و دندان برای امسال استقرار 20 کانکس دندانپزشکی با یونیت ثابت برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان در مناطق شهری و روستایی است.

فرخی با بیان اینکه 20 میلیارد ریال اعتبار برای کانکسهای دندانپزشکی در نظر گرفته شده است گفت: با تأمین اعتبار تا اوایل مهر ماه این طرح در مناطق محروم به صورت رایگان اجرا شده است و خدماتی از جمله کشیدن و ترمیم دندان، فیشور سیلندر، وارنیش فلوراید و جرم‌گیری انجام می‌شود


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.