ارتقاء آگاهی عمومی با کمپین خانواده و تولید مثل / از زوج های نابارور حمایت می شود

دبیرعلمی دومین کنگره تولیدمثل و جنین شناس بالینی با بیان اینکه ارتقا آگاهی عمومی یکی از اهداف کمپین خانواده و تولید مثل است گفت: از زوج های نابارور حمایت می شود.

دکتر منصوره موحدین دبیرعلمی دومین کنگره تولیدمثل و جنین شناس بالینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کمپین خانواده، تولیدمثل و فرزندپروری اظهار کرد: کمپین یک نهضتی با هدف خانواده، تولیدمثل و فرزندآوری است که روزهای مختلف هفته جمعیت با این هدف نامگذاری شده که 3 روز 26، 28 و 29 اردیبهشت ماه به نام ناباروری و 3 روز دیگر، در حوزه خانواده و فرزندآوری است. 

وی با بیان اینکه 26 اردیبهشت که روز اول حوزه تولیدمثل و ناباروری است، برای ارائه  آگاهی ها و مشاوره ها به طور رایگان به زوج های نابارور در نظر گرفته شده، گفت: در روزهای دیگر مربوط به ناباروری، با اطلاع رسانی رسانه ها از جمله صدا و سیما و شهرداری ها با نصب بنر، کنگره علمی در سطح جامعه و برای همه اقشار مردم برگزار می شود.

دبیرعلمی کنگره تولیدمثل تصریح کرد: با اطلاع رسانی تمام رسانه ها در مورد حفظ باروری، آگاهی مردم در این زمینه افزایش پیدا می کند، افرادی که دیر ازدواج می کنند و همچنین والدینی که کودک مبتلا به سرطان دارند، باید بدانند که بعد از درمان این بیماری، باروری فرد در بزرگسالی مختل می شود که با افزایش اطلاع رسانی، از ناباروری آنها می توان جلوگیری کرد. 

وی درباره تداوم این کمپین در سال های آینده اظهار کرد: با این روند و توجه به هدف این کمپین که سلامت خانواده و حفظ باروری است، مشکل میزان رشد جمعیت کشور را می توان بهبود بخشید.
موحدین افزود: با توجه به اینکه نمی توان ازدواج و بچه دار شدن را اجباری کرد، تنها باید با فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم کمک به رشد جمعیت کنیم تا زودتر از آنچه تصور می شود، ثمرات آن را در جامعه شاهد باشیم. 

وی در زمینه چگونگی استفاده از این فرصت درمانی اظهار کرد: زوج‌های نابارور سراسر کشور باید در سایت  www.bamaan.ir  تقاضای خود را ثبت کرده تا بعد از طی دوره‌های کوتاه مدت و انجام آ‍زمایش تحت مشاوره قرار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار