عزمِ جزمِ سران "گروه هفت" برای کنترل مازاد تولید فولاد

سران گروه هفت (جی 7) در نخستین گام برای کنترل تولید فولاد و نظارت بر این صنعت، اقدام به ارائه پیش‌نویسی جهت کنترل مازاد تولید فولاد چین کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ در پی تولید مازاد فولاد در چین، سران 7 کشور عضو جی هفت در نظر دارند تا با ارائه تدابیری از اشباع این کالا در جهان جلوگیری کنند. این در حالی است که وزارت امور خارجه چین چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشکلات در عرصه صنعت فولاد ربطی به این کشور نداشته و چین همواره محدودیت‌هایی در این صنعت و صادرات فولاد اعمال کرده است.

بنابراین گزارش، در صورت تصویب این لایحه، سران هفت کشور می توانند با اعمال فشار برچین، حجم تولید مازاد فولاد این کشور را متوقف کنند. نشست بعدی گروه هفت روزهای 26 و 27 مه در ناگویا ژاپن برگزار می‌شود.

چین در حال حاضر نیمی از فولاد موردنیاز جهان را تولیدمی کند. این روند صنایع فولاد کشورهایی همچون استرالیا و انگلیس را در معرض خطر ورشکستگی قرار داده است. فرانسه و آلمان روز گذشته (24 اردیبهشت) خواستار اعمال سیاست‌های حفاظت‌شده اتحادیه اروپا در برابر سیل واردات فولاد ارزان چین به بازارهای این کشورها شدند. از سوی دیگر صادرات فولاد ارزان چین به انگلیس موجب بسته شدن شرکت تاتا-- بزرگ‌ترین شرکت فولاد در انگلیس – شده است. این موضوع صنعت فولاد انگلیس را با بحران جدی بی‌کاری مواجه کرده است.

با این حال چین قصد دارد طی 5 سال آینده بیش از 150 میلیون تن فولاد وارد بازارهای جهانی کند تا به این وسیله هم نظارت جهانی خود بر این صنعت را افزایش داده و هم زیان مالی خود را جبران کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار