کرمانشاه؛

کاهش حدود 3 هزار نفری معتادان در کرمانشاه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: چنانچه بتوانیم بر اساس برنامه‌های ابلاغی پیش برویم، تا پایان سال کاهش حدود سه هزار نفری معتادان را در استان شاهد خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی شمشیری از ابلاغ اولویت‌های شورای مبارزه با مواد مخدر توسط وزارت کشور خبر داد وگفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" وزارت کشور اولویت‌های کاری را در پنج حوزه تخصصی مقابله با عرضه، فرهنگی و پیشگیری، درمان و کاهش آسیب، صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی و مدیریت فرابخشی به شوراهای مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی افزود: حدود 30 برنامه در این پنج حوزه تخصصی جهت اقدام در نظر گرفته شده که همه این برنامه‌ها به فرمانداری‌ها به عنوان روسای شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستانها و نیز پنج کمیته تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ابلاغ شده است.

شمشیری اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها می توان به کاهش ورود مواد مخدر به استان‌‌ها از طریق ارتقاء کیفیت تجهیزات کنترلی، ارتقاء سطح دانش ماموران مقابله، شناسایی خلاءهای قانونی در زمینه مقابه و شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده اشاره کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت کاهش 25 درصدی آمار اعتیاد کشور در پایان برنامه ششم توسعه، گفت: بر همین اساس چنانچه بخواهیم مطابق برنامه پیش برویم امسال باید کاهش پنج درصدی آمار اعتیاد را در استان داشته باشیم.

شمشیری با اشاره به وجود 55 هزار معتاد در استان گفت: چنانچه بتوانیم بر اساس برنامه پیش برویم در پایان امسال کاهشحدود سههزار نفری تعداد معتادان را در استان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.