رفع تصرف از حریم رودخانه سد ارداک برای تامین آب شرب مشهد

دادستان عمومی و انقلاب مشهد بر رفع تصرف از حریم وبستر رودخانه سد ارداک به منظور رفع نگرانی مردم درخصوص تامین آب شرب مشهد مقدس تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، قاضی غلامعلی صادقی كه در راس هياتي از اعضاي شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي ملي ومنابع طبيعي از سد ارداک بازديد داشت گفت:در پی وصول گزارشاتی مبنی بر تصرف حریم سد ارداک و ساخت وسازهای غیرمجاز در بالادست این سد که نتیجه آن آلودگی آب این سد و تهدید سلامت شهروندان است.

وي گفت: با توجه به اینکه این سد بخشی از آب شرب شهر را تامین خواهد کرد لازم است در پی حمایت از حقوق بین المال برخورد جدی با متصرفان صورت گیرد.

دبير شوراي حفظ حقوق بيت المال خراسان رضوي افزود:این سد آب شرب را تامین می کند درحالی که ساخت باغ هاو تفرجگاه ها در بالادست و حریم رودخانه آن موجب می گردد فاضلاب تولید شده به این سد ریخته شود و سلامت مردم با خطر جدي مواجه شود.

صادقی گفت: طی بازدیدی که از این سد داشتیم صحت گزارشات واصله تایید شد و کارشناسان مربوطه اذعان دارند اگر رفع تصرفات هرچه زودتر صورت نگیرد آب این سد از حالت شرب خارج می شود و عملا میلیاردهاتومان بودجه ای که برای ساخت اين سددر راستای تامین آب آشامیدنی برای مردم و آسودگی خاطر آنان شده است به هدر می رود.

وی افزود:متاسفانه سازمان هایی از جمله آب منطقه ای،منابع طبیعی و تا حدودي محیط زیست در حفاظت از اراضی اطراف این سد کوتاهی کرده اند و شركت آب وفاضلاب روستايي هم که وظیفه سازماندهی فاضلاب روستاهای بالا دست را دارد به این ماموریت خود به درستی عمل نکرده است لذا زمین خواری ها زمانی رخ می دهد که سازمان های مسئول در رابطه با وظایف پیشگیرانه خود کوتاهی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد تصریح کرد: به زودی شورای حقوق بین المال استان جلسه ای تشکیل خواهد داد و طی چند روز آینده مصوبات آن را اجرایی خواهیم کرد تا نگرانی مدعی العموم در خصوص تهدید علیه بهداشت عمومی و.نگرانی مردم درباره تامین آب شرب مشهد رفع شود.

وی بیان داشت: متصرفان و زمین.خوارانی که با سواستفاده از موقعیت دست به تصرف اراضی ملی زده اند نیز خسارت این عمل خود را پرداخت خواهند کرد و در درجه اول باید خودشان در اعاده وضع رودخانه و اراضی بالای سد به حال سابق تلاش کنند و آب فاضلاب روستايي هم با فوريت. نسبت به ساماندهي فاضلاب روستاهاي مذكور در جهت ارتقا سلامت محيط ورفع مخاطرات ناشئ از ان اقدام كند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار