واعظی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

ربات های هوشمند فیلترینگ در عملکرد اینستاگرام تاثیری ندارد

وزیر ارتباطات در ششمین همایش فاوا شایعه ایجاد اختلالات اینستاگرام به علت فیلترینگ هوشمند را تکذیب کرد.

اختلالات اخیر اینستاگرام برای فاز جدید فیلترینگ نیستواعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اختلالات اخیر اینستاگرام که برخی آن را به فاز جدید فیلترینگ هوشمند ارتباط می دادند، گفت: " ربات های هوشمند فیلترینگ فقط صفحات غیر اخلاقی را مسدود می کند و در عملکرد اینستاگرام تاثیری ندارد" .

واعظی با اشاره به بالا رفتن کیفیت اینترنت گفت: نسبت به سی و یک ماه پیش هم تعداد کاربران و هم کیفیت اینترنتی بالا رفته، همچنین سرعت و تعداد مشترکان محتوای داخل بیشتر شده است. این آمار طبق سامانه ای است  در سازمان تنظیم مقررات وجود دارد و کیفیت اینترنت را انلاین رصد می کنیم.

وی در ادامه درباه بومی کردن اینترنت در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: اگر تا دیروز کسی می خواست فیلم انلاین ببیند باید مبلغ  ۱۵  هزار تومان پرداخت میکرد ولی با  بومی شدن اینترنت کمتر از هزینه خرید یک  سی دی می تواند بپردازد.

واعظی در پایان با بیان اینکه اختلالات و مشکلات کیفی اینترنت کمتر از قبل شده است گفت: ما اعتقاد به کف قیمت داریم و می خواهیم  رقابت ناسالم بین اپراتورها از بین برود.




انتهای پیام/













اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.