تبریز؛

ساماندهی مراکز عرضه سموم شیمیایی در شهرستان ملکان

فرماندار ملکان گفت:صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان 200 میلیارد ریال به باغداران این شهرستان بدهکار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسکندرزاده در جلسه شورای شهرستان ملکان افزود: تاکنون از 240میلیارد ریال خسارات مصوب تنها 40 میلیارد خسارت به کشاورزان ملکانی پرداخت شده است.

وی افزود: طبق هماهنگی با مسئولین صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قرار بود تا پایان اردیبهشت ماه خسارات باغداران بیمه شده ملکانی پرداخت گردد که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: در حال پیگیریهای لازم جهت پرداخت شدن خسارات کشاورزان و باغداران ملکانی

هستیم که به محض تامین اعتبار این امر انجام خواهد شد.

فرماندار ملکان در ادامه بر ساماندهی مراکز فروش و عرضه سموم کشاورزی تاکید کرد و گفت: متاسفانه عده ای افراد سودجو و فاقد صلاحیت علمی در مغازه های بقالی اقدام به عرضه سموم می کنند که این امر ضمن به خطر انداختن سلامت بهداشتی افراد، باعث کاهش و در مواقعی از بین رفتن محصولات کشاورزان و باغداران منطقه شده است.

وی صدور نسخه توسط گیاه پزشکان را ضروری خواند و از مردم خواست پس از مراجعه به گیاه پزشکان، سموم و داروهای مورد نیاز باغات خود را از فروشگاه های دارای مجوز در سطح

شهرستان تهیه و از مراجعه به مغازه های غیرمجاز خودداری نمایند.

در ادامه جلسه رییس شورای شهرستان ملکان نیز خواستار احداث باراندازهای انگور در خارج از شهرها و روستاها و در مکانهای غیر مسکونی شد.
 حسین باقری افزود: وجود باراندازهای انگور در نزدیکی شهرها و روستاها و در جوار مکانهای

مسکونی سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته و باید به مکانهای دورتر از سکونت گاهها انتقال یابند.

وی از دستگاههای ذیربط و بخصوص جهاد کشاورزی ملکان نیز خواست در خصوص انتقال باراندازها به خارج از شهرها و روستاها و صدور مجوزهای لازم و انشعابات همکاری لازم را با باغداران بعمل آورند.

گفتنی است: در سطح شهرستان ملکان مقدار 12هزار و 500 هکتار باغات مختلف وجود دارد که از این مقدار 11 هزار هکتار باغات انگور می باشد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار