پیش بازی هفته پایانی لیگ آزادگان؛

برزیل ایران در آستانه لیگ برتری شدن/پاس؛ پیوندی که همدان آن را پس زد!

هفته پایانی لیگ آزادگان در حالی برگزار می شود که همچنان وضعیت یک تیم برای صعود به لیگ برتر و سقوط یک تیم به لیگ دسته دوم نامشخص است .

برزیل خوزستان در آستانه لیگ لیگ برتری شدن/پاس در یک قدمی سقوطبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  اموز با برگزاری هفته 38 رقابت های لیگ یک کشور وضعیت آخرین تیم های صعود کننده به لیگ برتر و سقوط کننده به لیگ یک  مشخص می شود .


خونه به خونه – داماش  گیلان / نبرد شمالی های لیگ یک
دو تیم خونه به خونه بابل و داماش گیلان در هفته 38 رقابت های لیگ دسته یک در حالی به مصاف یکدیگر می روند که عملا نتیجه آن تاثیر چندانی در جدول رده بندی ندارد .
داماش گیلان با 36 امتیاز در انتهای جدول قرار داردو سقوطش قطعی است و خونه به خونه بحران زده هم دیگر نمی تواندبه لیگ برتر صعود کند . به نوعی می توان این بازی را دربیشمال کشور نام گذاشت .
خوشبختانه این بازی پایان دربی های شمال کشور نخواهد بود زیرا هم ملوان به لیگ دسته یک سقوط کرده است و هم این که سپید رود رشت جواز حضور در لیگ را دریافت  کرده است .


فولاد یزد – نفت مسجد سلیمان / نبرد بقا در شهر بادگیرها
فولاد یزد در حالی میزبان نفت مسجد سلیمان است که این بازی برا ی یزدی ها حساسیت زیادی دارد . آن ها که با 41 امتیاز در جایگاه 15 جدول رده بندی قرار دارند اگر مقابل نفت مسجد سلیمان نهم جدولی  شکست بخورند  و پاس و شهرداری اردبیل مقابل حریفانشان به برتری برسند یکی از کاندیدا های اصلی سقوط خواهند بود . یک پیروزی کافی است تا یزدی هابا خیال راحت به فصل آینده بیاندیشند . 

گل گهر سیرجان – ماشین سازی تبریز / بازی تشریفتی برای سبز پوشان تبریزی
سیرجان امروز میزبان بازی است که برای هر دو تیم میزبان و میهمان بیشتر جنبه تشریفاتی دارد .
سفید و سبز پوشان تبریزی پیش از این موفق شده اند با قطعی کردن نایب قهرمانی اشان در دسته 1 پس از سال ها جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنند و گل گهری ها هم که در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارند خیالشان از باقی  ماندن در لیگ دسته یک راحت است و به همین دلیل می توان این بازی را یکی از بازی های تشریفاتی لیگ دسته 1 قلمداد کرد.


پاس  – مس کرمان / کورسوی همدانی‌ها
پاس همدان امروز در یکی از حساس ترین بازی های هفته پایانی لیگ دسته یک میزبان مس کرمان و میثاقیان است . پاسی ها که سال ها است در حال تجربه سقوط هستند امروز در حالی به مصاف مس کرمان می روند که تنها پیروزی در مقابل این تیم و کسب نتیجه تساوی یا شکست شهرداری اردبیل و فولاد یزد می تواند ضامن باقی ماندن آن ها در لیگ دسته یک کشورشود . اما در طرف دیگر میدان کرمانیها استرس چندانی برای این بازی ندارند زیرا هم اکنون با 55 امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار دارند ونه از کاندید های سقوط محسوب می شموند و نه دیگر امیدی به حضور در لیگ برتر دارند .


نفت آبادان – فجر سپاسی / آبادان یا شیراز میزبان جشن صعود
صنعت نفت آبادان در حساس ترین بازی هفته 38 رقابت های لیگ دسته 1 کشور امروز در آبادان میزبان فجرسپاسی است که سال ها است تشنه حضور در لیگ برتر است .
نفت ابادان که این روز ها شرایط خوبی دارد هم اکنون با 59 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار دارد و اگر بخواهد لیگ برتری بشود باید در یک بازی مستقیم از سد حریفش فجر سپاسی شیراز بگذرد .تنها کسب پیروزی می تواند آبادانی ها را لیگ برتری کند .
شکست یا تساوی در بازی امروز به معنای خداحافظی آبادانی ها با لیگ برتر است .
اما در طرف دیگر میدان فجر سپاسی هم شرایط سختی پیش رو دارد ابتدا آن که باید در آبادان و در مقابل هواداران نفت به میدان برود و دوم آن که آن ها سال ها ست که مانند حریفشان از لیگ برتر دور بوده اند و هر دو به یک اندازه انگیزه حضور در لیگ برتر را دارند . اما تنها موضوعی که کار شیرازی ها را کمی راحت تر می کند آن است که می توانند با کسب یک تساوی لیگ برتری شوند .
حال باید منتظر ماند و دید که در پایان این بازی کدام شهر شیراز یا آبادان جشن صعود به لیگ برتر را برگزار می کنند . 


خیبر خرم آباد – نساجی ماندران / تلاش خرم آباد ی ها برای صعود در جدول
خیبر خرم آباد امروز در یکی از بازی های تشریفاتی هفته پایانی لیگ 1 میزبان نساجی مازندران است .
خیبر هم اکنون با 47 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد و نساجی همبا 50 امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار دارد . خرم آبادی ها که امیدی برای صعود به لیگ برتر ندارند تنها می توانند به با کسب یک پیروزی تا رتبه 8 جدول بالا بیایند .
نساجی هم با کسب پیروزی تغیری در جایگاه خود احساس نخواهد کرد و در همان رتبه هشتم باقی می ماند . 


مس رفسنجان – گیتی پسند / رقابت نفس گیر در رفسنجان
مس رفسنجان امروز میزبان گیتی پسند است . هرچند که هم اکنون  مسی ها با 55 امتیاز در جایگاه ششم قرار دارند و این بازی برای آن ها جنبه تشریفاتی دارد . اما برای گیتی پسندی ها این گونه نیست . آن ها هم اکنون با 39 امتیاز در جایگاه 18 جدول قرار دارند و در صورت پیروزی به یک اندازه مانند شهرداری اردبیل و پاس همدان شانس باقی ماندن در لیگ یک را دارد البته تفاضل گیتی پسندی ها از رقبایشان کمتر است و به همین دلیل از شانس کمتری برخوردار هستند . 


پیکان – شهرداری اردبیل / آخرین امید اردبیلی ها
پیکان قهرمان لیگ دسته 1 فوتبال کشورمان در آخرین بازی خود در لیگ یک در تهران میزبان شهرداری اردبیل است . شهرداری که هم اکنون با 39 امتیاز در جایگاه 16 قرار دارد کار سختی را در هفته پایانی برای باقی ماندن در لیگ یک   پیش رو دارد .
آن ها حتما باید در مقابل پیکان به پیروزی برسند تا مانع حضور رسیدن پاس و گیتی پسند در لیگ یک شوند  . به همین دلیل می توان گفت شرایط شهرداری ها به مراتب سخت تر از دیگر رقبا است و باید دید که در پایان چه اتفاقی می افتد . 


آلومینیم اراک – ایران جوان بوشهر / نبرد تشریفاتی در اراک
بازی دو تیم آلمینیوم اراک و ایران جوان بوشهر از جمله دیدار های تشریفاتی هفته پایانی لیگ دسته 1 کشور است . آلمینیومی ها هم اکنون با 47 امتیاز در جایگاه دهم جدول حضور دارند و ایران جوانی ها هم با 45 امتیاز در جایگاه دوازدهم حضور دارند . هر گونه نتیجه ای در این دیدار برای دو تیم تاثیر گذار نخواهد بود زیرا هر دو نه بهلیگ برتر می روند و نه به دسته پایین تر سقوط می کنند .


آلومینیم هرمزگان – پارسه تهران / بازی آسان برای باقی ماندی در لیگ یک
آخرین بازی هفته 38 رقابت های لیگ یک کشور میان دو تیم پارسه تهران و آلومینیم هرمزگان برگزار می شود . آلومینیم که میزبان این بازی است سقوطش به دسته پایین تر قطعی است و امید چندانی برای این بازی ندارد اما پارسه تهران کمی شرایط متفاوت تری دارد و همچنان با احتمال ضعیف یکی از کاندید های سقوط است . پارسه ای ها می توانند با کسب یک پیروزی اسان به فصل اینده امیدوار باشند .    

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
حق پاس همدان خورده شد ودلواپسان تهرانی اصلا به این موضوع اشاره نمیکنن .نمیدونم چرا.................... راه اهن ونفت تهران وصبا رو دارن میدن بره................... انصاف داشته باشید تهران فقط ایران نیست حق استانهاست تیمداری کنن پاس قوامین رو بسازید دست از سر پاس همدان بردارید
آخرین اخبار