گیلان؛

برگزاری جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد

جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان در بیت آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان با حضور اعضای این جلسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسجد، مقدس ترین مکان برای مسلمانان است، گفت: توحید، معاد، نبوت و اخلاق دینی دستورالعمل های زندگی است که این آگاهی به وظایف شرعی در مسجد تعلیم داده می شود.
آیت الله زین العابدین قربانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که روحانیت چند وظیفه اصلی دارد، افزود: روحانیان باید تعلیم قرآن را به مردم بگویند تا با همدلی و همفکری ارگان ها و مردم مؤمن در ماه مبارک رمضانی که در پیش داریم برای اصلاح و تعالی دینی مردم بهره بگیریم.
وی درخصوص ستاد رسیدگی به امور مساجد گفت: خدا را شکر اکنون با تشکیل این ستاد، مساجد از آرامش خوبی برخوردار است و این مهمترین خدمت به مسجد می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز گفت: رسیدگی نکردن به مساجد باعث تضعیف نظام می شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این جلسه با تبریک ایام شعبانیه گفت: مسجد پایگاه انقلابی ما است، اعضای هیات امنای مسجد باید از افرادی انتخاب شوند که خواهان استفاده درست از مسجد باشند.
محمد عبدالله پور با بیان اینکه پیامبر خدا (ص) مسجد را پایگاه آموزشی خود قرار داده بود، افزود: مسجد باید علاوه بر کارکرد دینی، کارکردهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز داشته باشد تا هرچه بیشتر منشاء تاثیرگذاری در جامعه باشد


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.