رجایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جامعه بین‌الملل برای کشورهای مهاجرپذیر امتیازاتی در نظر بگیرد

مدیرعامل مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران گفت: جامعه بین‌الملل به جای بلوکه کردن اموال، باید در بحث مهاجر پذیری برای ایران امتیازاتی هم در نظر بگیرد.

جامعه بین‌الملل برای کشورهای مهاجرپذیر امتیازاتی در نظر بگیرد
علیرضا رجایی مدیرعامل مرکز بین المللی توسعه خواهرشهرهای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نگاه بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به موضوع مهاجرین گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا مشکلات آموزش دانش‌آموزان اتباع خارجی و همچنین بلاتکلیفی فرزندان متولد شده از ازدواج مردهای افغانی با زنان ایرانی را حل و فصل کند و این کار را می‌توان به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه ما در ایران میزبان 3 میلیون مهاجر هستیم، اظهارداشت: در آن طرف مرزهای جمهوری اسلامی و در همسایگی ما برخی کشورها طرح پذیرش مهاجران را مطرح کردند و توانستند از این طریق باج خواهی کرده و از اروپا در قبال سرویسی که به مهاجران می‌دهند لغو روادیدی بین اتحادیه اروپا را بگیرند.

رجایی تاکید کرد: ترکیه از این طریق مبالغ قابل توجهی را تحت عنوان کمک‌های بلاعوض و یارانه برای خودشان جذب کرد، این در حالی است که قرارداد اعاده دسته جمعی مهاجرین بین ترکیه و اروپا مغایر باحقوق مهاجرت و پناهندگان است.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در قبال خدماتی که به مهاجران می‌دهد، به هیچ وجه از کسی کمک نگرفته و همیشه تا جایی که توانسته با نگاه انسان دوستانه به مهاجران کمک کرده است.

مدیرعامل مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران با طرح سوالی مبنی براینکه آیا نباید پاداشی به ما داده شود؟ تصریح کرد: مجامع بین‌المللی باید بدانند که جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف بشردوستانه بدون چشم داشتی به بشریت خدمت کرده است، این در حالی است که پذیرایی از تعداد زیادی از اتباع بیگانه در کشور مشکلات زیادی را بوجود خواهد آورد.

رجایی با اشاره به این موضوع که مجامع بین المللی به جای اینکه جمهوری اسلامی ایران را مورد تشویق و پاداش قرار دهند، پول‌های کشور را بلوکه می‌کنند! تاکید کرد: از جمله پاداش قابل توجهی که می‌توانند به جمهوری اسلامی ایران بدهند بحث لغو روادید با سایر ملل است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه در بحث تحصیلات این قشر از جامعه است که فرزندان آنها را در کنار کودکان خودمان در کلاس درس می‌نشانیم که این در حالی است در سایر نقاط دنیا اینچنین رفتارهایی را با مهاجرین ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار