نرخ سود بانکی همچنان در حال بررسی است

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت: نرخ سود بانکی همچنان در حال بررسی است و با اتفاقاتی که افتاده، امیدواریم کاهش نرخ سود در سیستم بانکی کلید بخورد.

نرخ سود بانکی همچنان در حال بررسی استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان میر محمد صادقی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در همایش تبیین برنامه ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد افزود: کل تسهیلات پرداختی در سال 94، 417 هزار میلیارد تومان در کل کشور بود که نسبت به سال 93، 22 درصد رشد داشته است این در حالی است که از این تعداد 122 هزار میلیارد به بخش صنعت تعلق گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از آنها تمدید، تجدید و بخشی تزریقاتی بود عنوان کرد: از 122 هزار  میلیارد، 106 هزار میلیارد صرفاً سرمایه در گردش بوده است.

میرمحمد صادقی در ادامه گفت: بیشتر سرمایه در گردش بنگاه‌ها بوده که بخشی از آن به بنگاه‌های بزرگ داده شده است.

وی با اشاره به دیگر اولویت‌های بانک مرکزی گفت: اولویت تزریق منابع برای طرح‌هایی صورت خواهد گرفت که سودآوری و اشتغال‌زایی بیشتری داشته باشند و بتوانند صادرات‌محور باشند. در این صورت است که چرخه منابع صحیح اجرا می‌شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت نرخ سود بانکی گفت: نرخ سود بانکی همچنان در حال بررسی است و با اتفاقاتی که افتاده، امیدواریم کاهش نرخ سود در سیستم بانکی کلید بخورد.

وی افزود: مبلغی به عنوان یارانه سود توسط سازمان مدیریت تعهد شده است که بخشی از این سود و یارانه را پرداخت کند.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بخش صنایع کوچک و متوسط که مشکلات عمده‌ای دارند گفت: در طول سالیان گذشته که توسط هیئت وزیران محدودیت ایجاد شده بود و امسال نیز سعی می شود تا در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

میرمحمدی در ادامه گفت: با بررسی‌های انجام گرفته هیئت وزیران با درک این موضوع کمک شده تا بتوانیم امسال را با این دید مثبت به جلو رویم که کارگروه با محدودیت صنایع به گونه‌ای عمل می کند که اولویت و منابع و تسهیلات سودآوری داشته باشد و بتواند چرخه صنایع صحیحی اجرا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
این یارانه سودتوجیب کی میرفته تاالان
آخرین اخبار