تلاش لبنان برای حل مشکل بانکی حزب‌الله

مسئولان لبنانی برای رفع تحریم‌هایی که آمریکا علیه جنبش مقاومت حزب‌الله وضع کرده است، تلاش می‌کنند.

تلاش لبنان برای حل مشکل بانکی حزب‌الله
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ نخست وزیر لبنان می‌گوید مسئولان این کشور برای رفع تحریم‌هایی که آمریکا علیه جنبش مقاومت حزب الله وضع کرده است، تلاش می‌کنند.

تمام سلام گفت علی حسن خلیل، وزیر دارایی و ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان «برای حل این موضوع» مشغول فعالیت هستند.

سلام در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه در روزنامه السفیر منتشر شد، تاکید کرد: «این موضوع باید به دور از رسانه‌ها و بحث‎های سیاسی انجام شود.»

حزب الله روز پنج شنبه بانک مرکزی لبنان را به خاطر تبعیت از تحریم‌های بانکی امریکا علیه جنبش مقاومت مورد انتقاد قرار داده بود.

جنبش مقاومت این اقدام را مغایر با حق حاکمیت لبنان خواند و افزود حامیانش ممکن است به خاطر این اقدامات پول‌های خود را از بانک‌های محلی بیرون بکشند.

مقام‌های بلندپایه لبنان در جلسه هفته گذشته کابینه درباره تصمیم بانک‌های محلی که حساب دو نماینده حزب الله را بسته بودند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حزب الله که مخالف این اقدام است از نخست وزیر لبنان خواسته در برابر فشار امریکا مقاومت کند و اجازه ندهد تحریم‌های مالی علیه این جنبش اعمال شود.

به گزارش روزنامه الجمهوریه، علی فیاض و نوار الساحلی دو نماینده‌ای هستند که حساب‌هایشان بسته شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در دسامبر 2015 (آذر 94) طرح تحریم مالی حزب الله لبنان را امضا کرد.

بنابر این قانون، واشنگتن کسانی را که دانسته معاملات حزب الله و تمامی اشخاص و کسب و کارها و نهادهای وابسته به آن را تسهیل کنند، تنبیه خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار