نگرانی کویت از کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی

یک مسئول کویتی گفت: کشورش تلاش می کند وابستگی بودجه عمومی خود را به نفت تا سال 2020 به شصت درصد کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک مسئول کویتی گفت: کشورش که عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است تلاش می کند وابستگی بودجه عمومی خود را به نفت تا سال 2020 به شصت درصد کاهش دهد. هم اکنون 93 درصد بودجه کویت از طریق فروش نفت تامین می شود.

خالد عبدالصاحب مهدی دبیرکل شورای عالی برنامه ریزی و توسعه کویت در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: هدف طرح پنج ساله کنونی که در سال مالی 2015-2016 آغاز شد و در سال مالی 2019-2020 به پایان خواهد رسید، متنوع کردن منابع درآمد کشور از طریق اجرای چند طرح توسعه است که درآمدهای کشور را افزایش و وابستگی به نفت را کاهش می دهد.

وی گفت: هم اکنون 93 درصد بخش درآمدها در بودجه کشور به درآمدهای نفتی وابسته است که این روند باید متوقف شود. هدف ما این است که در پایان طرح توسعه پنج ساله،‌ میزان وابستگی بودجه را به درآمدهای نفتی به 60 درصد کاهش دهیم.

خالد عبدالصاحب مهدی درباره امکان دستیابی کویت به هدف بلندپروازانه خود در خصوص کاهش وابستگی به نفت گفت: من بسیار خوش بین هستم و چنین کاری را امکان پذیر می دانم هرچند به تلاش نیاز دارد.

کویت به این منظور قصد دارد پنج جزیره خود در خلیج (فارس) را به منطقه آزاد با قوانین ویژه تبدیل کند تا این جزایر به دروازه اقتصادی و فرهنگی برای کشور کویت تبدیل شود.

کویت همچنین در راستای کاهش وابستگی به درآمد حاصل از فروش نفت خام قصد دارد بزرگترین پالایشگاه نفت جهان را به نام پالایشگاه الزور بسازد و پروژه هایی را در بخش پتروشیمی به  اجرا در آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار