دیدار سرپرست وزارت‌خارجه افغانستان با سفیر جدید ایتالیا در کابل

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با روبرتو کانتون سفیر جدیدالتقرر جمهوری ایتالیا در کابل دیدار کرد.

دیدار سرپرست وزارت‌خارجه افغانستان با سفیر جدید ایتالیا در کابل
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نصیر احمد اندیشه معین مالی و اداری و سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته، روبرتو کانتون سفیر جدیدالتقرر جمهوری ایتالیا مقیم کابل را در دفتر کار خویش به حضور پذیرفت.

در ابتدا نصیر احمد اندیشه ضمن خوش آمدگویی به سفیر ایتالیا، سمت جدید را به وی تبریک گفته و ضمن تأکید روی روابط عمیق تاریخی و سیاسی دو کشور، موفقیت موصوف را در وظایفی که پیش رو دارد آرزو نمود.

در این ملاقات سفیر ایتالیا از پیشینه روابط نیک بین دو کشور و تعهدات دوامدار اقتصادی و علاقه مندی مردم ایتالیا در بازسازی و انکشاف اقتصادی افغانستان یادآوری نموده، خواهان گسترش همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف گردید.

همچنین روبرتو کانتون از تقرر خویش به حیث سفیر جمهوری ایتالیا برای افغانستان اظهار خرسندی نموده، تعهد سپرد که در راستای گسترش و تقویت همکاری های دو جانبه میان دو کشور تلاش های همه جانبه را به خرج خواهد داد.

وی اضافه کرد که کشورش به تعهدت اقتصادی خود به افغانستان مانند سال های گذشته متعهد بوده و این تعهدت را در کنفرانس های پیش رو در وارسا و بروکسل تجدید خواهد نمود.

روبرتو کانتون عصر امروز اعتمادنامه خویش را طی یک مراسم تشریفاتی به رییس جمهور اسلامی افغانستان تقدیم نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار