کرمانشاه؛

احیای دوباره طبیعت با مدیریت منابع طبیعی

به گفته معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه باید با اجرای طرح های آبخیزداری در دره ها، تپه ها و دشت ها به احیای دوباره طبیعت کمک کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا رحیمی با اشاره به مهار سیلاب ها با اجرای طرح های آبخیزداری گفت: در این بارندگی های اخیر در بعضی از مناطق با یک سیل معمولی برخی خانه ها در معرض خطر جدی قرار می گرفت که این شرایط بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: در تپه های جنوب شهر کرمانشاه و اطراف باغات سراب قنبر کارهای آبخیزداری ماندگاری انجام گرفته که طی این سال ها از شکل گیری بسیاری سیلاب ها و ایجاد خسارت به شهروندان جلوگیری کرده است.

رحیمی کفت: این طرح در گام اول نیازمند یک طرح مدون با همکاری نخبگان و صاحب نظران است . این طرح باید با یک نگاه کلان و با هدف تأمین منابع آبی زیرزمینی، حفظ پوشش گیاهی، خاک و همچنین کمک به معیشت مردم تهیه و تدوین شود.

وی افزود:در کنار طرح های آبخیزداری می توان با تعریف طرح های باغداری و گیاهان دارویی زمینه رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم را نیز فراهم و در برخی از روستاها طرح باغات انگور دیم با موفقیت اجرا شده که می توان این تجربه را در دیگر روستاها نیز اجرا کرد.

رحیمی با اشاره به برداشت بی رویه و غیر مجاز از منابع زیر زمینی گفت:در چنین شرایطی اجرای طرح های آبخیزداری برای نجات دشت هایی که بر اثر برداشت های بی رویه در شرایط بحرانی به سر می برند بسیار ضروری است.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.