تکمیل شبکه آبرسانی برای دو میلیون و 100هزار روستایی

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تکمیل شبکه آبرسانی برای دو میلیون و 100 هزار نفر از روستاییان تا پایان سال آینده خبر داد.

حمیدرضا جانباز،مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عقب ماندگی طرح های فاضلاب و مشکلات حاصل از آن برای روستاییان اظهار داشت: روستاها در زمینه زیرساخت های فاضلابی و تامین آب با مشکلات بسیاری روبرو هستند و هدف گذاری وزارت نیرو این است که در اولین گام مشکل تامین آب شرب مورد نیاز روستاییان را حل کند.

وی افزود: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با حمایت دولت و مجلس ،منابع مالی برای اتمام پروژه های آب رسانی به این بخش ها در نظر گرفته شده است.

جانباز ادامه داد: در حال حاضر مجتمع های آب رسانی برای مناطق روستایی تعریف شده است و استمرار تزریق اعتبارات ،موجب دسترسی دو میلیون و 100 هزار نفر از روستاییان به شبکه آب رسانی تا پایان سال آینده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در گام بعدی آن دسته از روستاییانی که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و بافت زمین مشکل دفع فاضلاب دارند و یا پسماند های آب در بخش بالادستی باعث بروز مشکلات زیست محیطی در محدوده زندگیشان شده است، از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، منابع مالی اجرای طرح های فاضلاب به این نقاط تخصیص می یابد.

وی افزود:تاکنون از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی نیز برای بهبود این شبکه ها در 110 روستای بزرگ کشور اقدام کرده ایم.

جانباز تاکید کرد: به سبب وجود مشکلات در تامین نقدینگی در ابتدا تامین آب شرب روستاییان در اولویت قرار دارد  و طرح های بهبود شبکه فاضلاب از شش ماه آینده شروع خواهد شد.

وی در پایان افزود: هم اکنون کشور به سه منطقه تقسیم شده  و مهندسین مشاور و پیمانکاران مربوطه انتخاب شده اند؛ امید است که در شش ماه دوم سال جاری اعتبارات صندوق توسعه ملی در این بخش گسترش پیدا کند و گامی موثر در جهت حفظ و نگهداری از منابع زیست محیطی روستاها برداشته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار