حافظ در پایان معاملات رشد کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با رشد 312.28 واحدی به عدد 76 هزار و 292 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با رشد 312.28 واحدی به عدد 76 هزار و 292 واحد رسید.
 
براین اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از 2 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 960 میلیون سهم طی 68 نوبت معاملاتی بود.   
 
این گزارش می افزاید شاخص کل هم وزن با 89.90 واحد رشد به عدد 13 هزار و 706 واحد رسید.   
 
گفتنی است نمادهای خودرو، حکشتی با بیشترین اثر منفی و نماد شبندر، شپنا، کچاد، کگل، شبریز با اعمال مثبت موجب کاهش دماسنج تالار شیشه ای شدند.
 
شاخص کل فرابورس در پایان معاملات با 3.70 واحد افزایش به عدد 804 هزار و 80 واحد رسید که براساس آن ارزش کل معاملات از 1 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی ازدست به دست شدن 334 میلیون سهم طی 39 هزار نوبت معاملاتی بود.
 
 
ارزیابی وضعیت بورس بالای 100 واحد 

در ادامه عظیم ثابت کارشناس بورس درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت بازار امروز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز بورس  پله 100 واحدی را تجربه کرده که این امر ناشی از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی بود همچنین وضعیت پالایشگاه و شرکت های خودرویی چندان رشدی نداشته اند.
 
ثابت در ادامه تصریح کرد: امروز وضعیت بورس متعادل بود اما نسبت به روزگذشته 308 واحد افزایش شاخص گزارش شده این درحالیست که ارزش کل معاملات زیاد بالا نبوده است.
 
وی در ادامه یادآورشد: یکی از المان هایی که می تواند در بازار نقدینگی تاثیرگذارباشد، کاهش نرخ سود بانکی کاهش بوده که تا رشد شاخص ها در بازار باید منتظر ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار