مهاباد؛

جمع آوری تورهای ماهیگیری غیرمجاز از تالاب سولدوز نقده

ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان نقده ، دو هزار و 500 متر تور ماهیگیری غیرمجاز را از تالاب سولدوز این شهرستان کشف و جمع آوری کردند.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده گفت:ماموران یگان حفاظت این اداره به همراه محیط بانی منطقه گرده قیط و گروه سیاراداره کل محیط زیست استان آذربایجان غربی،هنگام گشت زنی درتالاب های این شهرستان موفق شدنداین میزان تورماهیگیری را ازاین تالاب جمع آوری کنند.

سفری افزود:در این عملیات ماموران این اداره توانستندسه صیادمتخلف را نیز به همراه 253 قطعه ماهی دستگیرکنندوپس ازتشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده اضافه کرد:دریک هفته گذشته بیش از سه هزار و 500 متر تور ماهیگیری غیرمجاز در این تالاب کشف شده است.

بگفته وی ، تالاب سولدوز نقده یک منطقه حفاظت شده استو هرگونه فعالیت صید و صیادی و شکار پرندگان و سایر حیوانات در آن ممنوع بوده و با متخلفان برابر مقررات برخورد قانونی می شود.

تالاب سولدوز در فاصله 25 کیلومتری شهرستان نقده واقع شده و در سال 1380 احیاء و اکنون وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائم وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند که از این تعداد، تالاب های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.