احکام معاشرت با بهائیان/ چرا پیروان بهائیت کافر حربی‌اند؟

در اسلام علما و فقهای دینی پیروان فرقه ضاله بهاییت را کافر حربی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهائیت فرقه‌ای است که میرزا حسینعلی نوری ملقب به «بهاء‌الله» آن را در سال 1241 هجری شمسی آن را بنیان نهاد و ادعای پیامبری پس از فرستادگانی چون مسیح(ع) و حضرت محمد(ص) را کرد! برای نمایان شدن دروغین بودن این فرقه ضاله همین بس که مرکز اصلی بهائیان در شهر حیفا و فلسطین اشغالی واقع شده و صهیونیست‌ها بزرگترین حامیان آنان در جهان هستند. در اسلام علما و فقهای دینی پیروان فرقه ضاله بهاییت را کافر حربی می‌دانند، کافری که با مسلمانان پیمان ذمه نبسته و از احکام دولت اسلامی اطاعت نمی‌کند. اگرچه اقلیت‌های دینی بسیاری از جمله مسیحیان و یهودیان در ایران زندگی می‌کنند اما این پیروان اهل کتاب به اصول ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی پایند هستند و خود را ملزم به پیروی از آن می‌دانند. این در حالی است که بهائیان نه تنها الزامی به اطاعت از قوانین کشور جمهوری اسلامی ندارند، بلکه همواره به صورت آشکار و پنهان به ایجاد دسیسه های سیاسی و تفرقه افکنی علیه نظام اسلامی مشغول بوده و هستند. در ادامه این گزارش فتاوا و استفتائات مراجع عظام تقلید در خصوص احکام شرعی معاشرت با بهائیان را می‌خوانید:

امام خمینی(ره):
سؤال: آیا خواندن كتب غیر اسلامی مانند بهائیت و كمونیستی و سایر مرام های الحادی حرام است؟
جواب: اگر خوف انحراف در بین باشد باید ترك كنند. 
سؤال: زدواج زن مسلمان با مرد بهايى چه صورت دارد؟
جواب :ازدواج با فرقه ضاله بهائيه باطل است.

آیت‌الله خامنه‌ای:
سؤال: لطفاً به سؤالات زیر پاسخ فرمایید: 1. معاشرت و همنشینی و دست دادن دانش‏آموزان مسلمان با دانش آموزان پیرو فرقه گمراه بهائیت، اعم از این که دختر باشند یا پسر، مکلّف باشند یا غیر مکلّف، در داخل مدرسه یا خارج از آن، در دوران ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی، چه حکمی دارد؟ 2. رفتار استادان و مربیان با دانش ‏آموزانی که بهایی بودن خود را آشکار می‏کنند و یا یقین داریم که بهایی هستند، چگونه باید باشد؟ 3. استفاده از وسایلی که همه دانش ‏آموزان از آنها استفاده می‌‏کنند مانند شیر آب آشامیدنی، شیر توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با این که علم به مرطوب بودن دست و بدن داریم، چه حکمی دارد؟
جواب: همه پيروان فرقه گمراه بهائيت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چيزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مديران و معلمان و مربيان با دانش‏ آموزان بهايى بايد بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.
سؤال: خواهشمندیم تکلیف مؤمنین را در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامی، بیان فرمایید.
جواب: همه مؤمنين بايد با حيله‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائيت مقابله نموده و از انحراف و پيوستن ديگران به آن جلوگيرى کنند.
سؤال: گاهی بعضی از پیروان فرقه گمراه بهائیت برای ما غذا یا چیز دیگری می‏آورند، آیا استفاده از آنها برای ما جایز است؟
جواب: از هرگونه معاشرت با اين فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نماييد.
سؤال: بهائیان بسیاری در اینجا کنار ما زندگی می‏کنند که رفت و آمد زیادی در خانه‏های ما دارند. عده‏ای می‏گویند که بهایی‏ها نجس هستند و عده‏ای هم آنها را پاک می‏دانند. این گروه از بهایی‏ها اخلاق خوبی از خود آشکار می‏کنند، آیا آنها نجس هستند یا پاک؟
جواب: آنها نجس و دشمن دين و ايمانِ شما هستند، پس فرزندان عزيزم جدا از آنها بپرهيزيد.

آیت‌الله مکارم شیرازی:
فتوا: اعضای فرقه ضاله از زمره مسلمین خارجند و هر گونه رابطه ای با آنها حرام است مگر در مواردی که امید ارشاد و هدایت آنها باشد.
سؤال: نماز خواندن درخانه بهایی چه حکمی دارد؟
جواب: جایز نیست.
سؤال: معاشرت با بهایی و آموزش و پرورش آنها چه حکمی دارد؟
جواب: بهایی کافر حربی است زیرا از هرگونه تلاش و کوشش ضد مسلمانان ابا ندارند. آموزش و پرورش آنها جایز نیست. مصادره اموال آنان مانعی ندارد مگر اینکه فعالیتی نداشته باشند.
سؤال: آیا می توان از فرد بهایی هدیه ( اعم از مواد گوشتی و غیرآن ) دریافت نمود؟
جواب: اشکالی ندارد ولی رفت و آمد و دوستی با اعضای فرقه ضاله جایز نیست مگر اینکه امید هدایت آنها برود.
سؤال: بسیارى از بهائی هاى مقیم جمهورى اسلامى ایران اظهار مى دارند که ما تابع قوانین عمومى ایران بوده و هیچ تخلّفى را مرتکب نشده ایم لیکن متحمّل تضییع حقوق هستیم، آیا اصولا بهائی ها، به خصوص بهائی هاى مقیم ایران اهل ذمّه محسوب مى شوند؟
جواب: مى دانیم مسأله بهائیگرى در شرایط کنونى تنها یک مسأله مذهبى نیست بلکه بیشتر جنبه سیاسى دارد و قرائن فراوانى در دست است که آنها به نفع بیگانگان فعالیّت مى کنند و دفاع شدید مجالس قانونگذارى بعضى از کشورهاى غربى از آنها از جمله این قرائن است. بنابراین در چنین شرایطى نمى توان با آنها به عنوان گروهى که مى خواهند در این مملکت زندگى مسالمت آمیز داشته باشند نگاه کرد و آنها در واقع محارب هستند.
سؤال: اگر بهایی مسلمان شود، اثاثیه و وسایل او پاک است یا نجس؟
جواب: با مسلمان شدن او، وسایلش پاک می شود.

آیت‌الله نوری همدانی:
سؤال: پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست چگونه اند و آیا اجتناب از تماس با آنان لازم است ؟
جواب : نجس هسنتد .
سؤال: معامله با آنان در صورتی که ضرورتی هم برای ما ندارد و می توانیم با مسلمانان معامله کنیم چگونه است ؟
جواب: براساس مقررات حکومت اسلامی عمل شود .
سؤال: آیا ازدواج با افراد این فرقه منحرف جایز است؟
جواب : خیر جایز نیست .
سؤال: اگر فرد جاهلی با یکی از اعضای این کیش باطل ازدواج کرده، اکنون حکم آن ازدواج و ادامه زندگی مشترکش چیست ؟
جواب: در فرض سوال عقد باطل است و باید ازاو جدا شود .
سؤال: آیا اگر ازدواج آنان علاوه بر شرع مقدس اسلام ، طبق آئین فرقه ضاله هم جاری شده باشد تفاوتی در مسئله ایجاد می نماید ؟
جواب : خیر تفاوتی ندارد و از دواج باطل است .
سؤال: آیا اگر فرد منحرف توبه نموده و واقعاً ازاین فرقه ضاله خارج شده و مسلمان گردد، می تواند زندگی مشترک با همسرش را ادامه دهد ؟
جواب : در فرض سوال اگر مسلمان شده باید دوباره عقد ازدواج خوانده شود .
سؤال: اگر فرد منحرف مدعی ندامت و عدول از فرقه ضاله باشد اما حاضر به ابطال تسجیل و شماره مخصوصش نباشد ، آیا می توان صرف این ادعارا پذیرفت و به ادامه این زندگی مشترک حکم نمود؟
جواب : اگر معلوم شود که واقعا مسلمان شده اشکال نداره .
سؤال: حکم اولاد که احیاناً در چنین ازدواجی متولد شده اند چیست؟
جواب : اگر حکم شرعی را نمی دانسته فرزندان حلال زاده هستند. 
 
آیت‌الله سیستانی:
سؤال: معامله با بهائی‌ها اگر موجب تقویت آنها از نظر اقتصادی شود چه صورت دارد؟
جواب : در این فرض جایز نیست.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
با عرض سلام تکلیف شخص پرستار از فرد بهایی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
از نظر من تمام دین های دنیا خوب هستند و باید به دینشون احتراماگذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
بله درسته ولی بهاییت دین نیست
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۹:۳۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
من یک دوست مجازی دارم ک بهاییه و قول دادیم ک جلوی هم بحثی از دین نکینم پس انحرافیم برای من ایجاد نمیشه آیا کارم اشکالی داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۲:۵۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
با سلام
همسایه ما قبلا بهایی بوده و به گفته خودش مسلمان شده چه جور میشه باور کرد که مسلمان شده یا نشده بیشتر خونوادش هم خارج از ایران زندگی میکنن ایا این فرد نجس هست یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
ما نباید به خاطر دین و عقیده ی کسی به اون توهین کنیم, ما مجبور نیستم عقاید و افکار دیگران (چه غلط باشن چه درست) رو قبول کنیم ولی باید احترام بذاریم. همه ی ادم رو یه خدا افریده...
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۰:۵۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
یعنی شما از مراجع تقلید بیشتر واردی به امور اسلام...شما اول تکلیفت رو با خودت روشن کن بعد نظر بده اگه مسلمانی باید از مراجع تقلید پیروی کنی اگرم نیستی که بازم باید بفکر مردم کشورت باشی و اگه کسی میخواهد به مردمت ضربه بزنه باید روبری او ب ایستی...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اولا بهاییت دین نیست یک فرقه است دوما بهاییت برای کشتن همه کارمیکنند
زمانیکه بمباران صدام بود بهاییت از کشته شدن مسلمانان خوشحال می شدن
درفتنه 88 بهاییان تاتوانستند ایرانی کشتن این فرقه نجس هرکاری میکند تا
شیعیان روی زمین باقی نمانند.
Germany
حس
۰۱:۴۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
این ک دلیل نیست چون بهایی ها اشتباهی در گذشته انجام همشون بدهستن،شاید اون آدم اعتقادات متفاوتی داشته باشه و از اون گذشته که دست او نبوده خشنود نباشه،در ضمن ممکنه اعتقاداتشون با ما فرق داشته باشه یا غلط باشه یا هر چیز دیگه ولی نمیتونی و نباید یه برچسب رو همشون بزنی،اگه اینطوره بگو یهودی هام همه بدن چون قبلا بین مسلمانها تفرقه ایجاد کردن،در جنگ احد مرتکب خیانت هایی شدن و چیزهای زیاد دیگه ای ک میتونی با یه جستجوی ساده پیدا کنی،ولی اگه یه کم فکر کنی میفهمی و درک میکنی که ما همه اول انسانیم و در آفرینش یکی هستیم،اگر دوست نداری بهایی باشی بسیار خوب،نباش و مسلمان باش و بدون اسلام ظلم در حق افراد دیگه رو به شدت محکوم میکنه و اگه با عقلت فکر کنی خواهی فهمید ک دل شکوندن بدترین کاریه ک میتونی در حق یک انسان دیگه انجام بدی،تو زندگی خودت رو بکن،سرت به کار خودت باشه و اگر از این میترسی که بهایی بشی با بهاییان رفت و آمد نکن تا با اینکار هم به انسان دیگه ای توهین نکنی و هم اینکه اسلامت رو حفظ کنی از هر نظر،پیامبر ما حضرت محمد صلی الله علیه و آله پیامبر رحمت و عشق و مهربانی بودن و مطمئن باش آزرده میشن که به اسم اسلام قلب کسی رو بشکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
خدا به همه ی ما کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۷:۱۱ ۰۳ تير ۱۳۹۷
قضاوت سخته
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۰:۵۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
بله قضاوت و تصمیم گیری سخته به همین دلیل شما در اسلام نیازی نیست خودت تصمیم بگیری و فقط باید از مراجع تقلید پیروی کنی
Germany
حس
۰۱:۵۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
عقل کل! اینقدر از خودت فتوا نده که به گردنته تک تک حرفهایی که میزنی ،اگر اینجا نه،نهایتا اون دنیا
مگه ما حیوانیم که در همه مسائل تقلید کنیم
اصولا انسان سالم و بالغ! عقلی داره که با استفاده از اون به خوب و بد بسیاااری از مسائل پی میبره
مثلا کشتن کار بدیه و یا محبت و عشق به خانواده کار درستیه!مسائلی که عقلت به اون راه نداشت باید سراغ عالم و مرجع تقلید رفت از او کمک خواست و تقلید کرد
همانطور که حدیث داریم از امام هفتم علیه السلام که خداوند دو حجت به انسان داده حجت نهان و حجت آشکار،حجت باطنی عقل و حجت ظاهری پیامبران و امامان هستند.
پس عقل و شعور انسان به عنوان اشرف مخلوقات گاهی باید به درد بخوره!و در مسائلی که عقلت درست و غلط را تشخیص میده و برفرض عالمی غلط رو به تو پیشنهاد میده فقط روی حساب حرف او راه غلط رو انتخاب نکنی و شانه از تصمیم منطقی و درستی ک عقلت گرفته خالی نکنی به این امید که خطا از من نبوده و از فلان عالم بوده چرا که تو در وهله ی اول عقل خودت رو نادیده گرفتی
ولی اگه در مسئله ای شک داشتی و به پاسخ نرسیدی اونوقت به عالم اعلم مراجعه کن و فتوای او را انجام بده
پس دیگه نگودر اسلام نیازی نیست خودت تصمیم بگیری چرا که اسلام دین تفکره نه دین آدمهای راحت طلب و مفت خور که غلط رو به خاطر راحت تر بودن ترجیح میدن
و این تفکرات جاهلی و غلط را جار نزن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
چه بگویم!
۱۹:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
در جواب عقل کل:
شما که اسم عقل کل برای خودت انتخاب کردی باید بدونی که خدا در قرآن بارها به مسئله تفکر اشاره کرده و مدام به بنده های خودش گفته من به شما قدرت اختیار و اراده و عقل دادم تا درباره هر چیزی فکر کنید و تصمیم بگیرید. اگر قرار بود همه ما کور و کر فقط به مراجع گوش بدیم که با خواست خدا مغایر است. پس خدا چرا به ما قدرت تفکر داد...واقع این چه حرف مسخره ای بود زدی؟؟!!!!!!!! نیازی نیست خودمون تصمیم بگیریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
الأحزاب
مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَٰكِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا
. (٤٠)
این نص صریح قرآن مبنی بر خاتم النبیین بودن پیامبر اسلامه. اگه علما رو قبول نداری قرآن رو هم قبول نداری دیگه حرفی نیست این حرف خداست ولی بهاییان مخالف این حرف در وهله اول و در مراحل بعدی مخالف بسیاری دیگه از حرفهای خدا هستند پس مثل کبک سرت رو توی برف نذار و ادای روشنفکری نگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
روحیه ماکسول همسر شوقی افندی
میگه
سرنوشت ما و اسرائیل همچون حلقه های یک زنجیر به هم متصل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر دشمنان دین وبشریت و انسانیت حالا از هر فرقه و حزبی باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهاییها دارن تبلیغ هم میکنن. چرا کسی جلوشونو نمیگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من دوسته بهائی داشتم خونشون هم رفتم خیلی به ائمه اطهار احترام میزارن اما نماز خوندنشون با ما فرق میکنه اونا میگن امام زمان ظهور کرده خلاصه به این خاطر خیلی ناراحت شدمو قطع رابطه کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهائیت درایران؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ان شا الله از روی زمین به همراه اسراییل نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
امید واریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
من شیعه مرتضی علیم ولی واسه یه بهایی کار میکنم نه تنها من بلکه خیلی از دوستام و شاهدیم که ایشون اصلا دروغ نمیگن واقعا صادق و اهل سخاوتند و تو این اوضای بیکاری به ما پرو بال دادن مهم اخلاق و مروت انسان هست نه دین وایمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
تو اینقده دروغگویی که اول جمله 2خطیت دین رو تائید میکنه واخرش محکوم
تو که راست گفتی اما ما دیگه اینقده هالو نیستیم این تناقض اشکار کلماتتو باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۰:۵۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
یعنی خداوکیلی بعضیها خودشونو زدن به کوچه چپ بدجور اینم از اون دسته افراده کسی که میاد میگه دین و ایمان درست نیست شعور نداره شما برو ببین یک مسیحی یا نصاری این حرفو هزار سال نمیزنه چون دین راهکار بهتر زندگی کردنه و ایمان قبول وجود خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهره برداری سیاسی از موضوع شخصی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
بایداز ریس قوه قضاییه پرسیداگه بچه های مردم ابن کارومیکردن باز ایشون نادیده میگرفتن یا حکم مفسدفی الارض صادر مبکردند.این است عدالت اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
شاید خودش مجتهده است ما خبر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
کسی که پدر و مادرش بهایی هستند و بهایی زاده است چه گناهی کرده که باید از جامعه طرد شود واقعا ظلم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
فرقه بهاییت هم جز گوروهای تروریستی می باشد اورا از بین ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
از خودتون پرسیدید چرا این دوتا. رو تو یه بند انداختند / این دفعه نندازنش پهلوی یک اسراییلی اسیل از دست میرهها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
من تا حدودی از کار این فرقه باخبرم از مواردی که میشه گفت اقدام به جزب دختران و پسران می کنند تشکیلات و گروه چک عناصر دارند یعنی کسی که وارد جمع آنها میشه توسط افراد دیگه مورد شناسایی بصورت مخفی قرار میگیره تا روزی اگه خواست ضد آنها کار کنه خلاصه داغ به دلش بزارن و اقدام به قتل خود و اعضاء خانوادش می کنن.با انجام پارتی های شبانه و حتی مشاهده شده رییس آن جمع ارتباط جنسی رو بین پیروان و خوردن مشروب و... را آزاد گذاشته و حتی از در اختیار گذاشتن دخترو همسر خود نیز دریغ نمی کند بعد با توجه به ظرفیت و پتانسیل افراد خود در بین ادارات دولتی و لشکری و مقر های حساس اقدام به جاسوسی و خرابکاری به نفع اسراییل می کنند حال نه تنها کافرند بلکه اقدامات ضد امنیتی می کنند و در قبال این کار پول و حقوق فراوانی می گیرند و وجود اینها مثل سرطانه و در صورت اشاعه ایران را با مکانی برای حضور گسترده اسراییل تبدیل میکنه.با تشر از صبر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
در خارج از کشور با جند تن بهایی برخورد داشتم خیلی به ائمه اطهار سلام االله علیها احترام میگذاشتند و خود را مسلمان میدانستند خصوص مولی علی ع متاسفانه نکته اصلی نظرشان در خصوص اقا امام زمان (عج ) با شیعیان مغایرت دارد که انها را از اسلام جدا میسازد لیکن انسانهای خوبی بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مطمئنی بهایی بودن
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۱:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
کلمه خوب تعریفهای متفاوتی داره یکی نون نداره بخوره بهش یک تیکه نان بدهید از نظرش خوب است ولی اگه به یک ثروتمند تکه نانی بدهید برای ناهار آن را فاجعه میداند...این فرقه با در نظر گرفتن رفتار و کمبود اطرافیانش کارهایی انجام میده که به نظر اون افراد خوب بیاد تا بتونه از اونها بهره برداری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
شمارو بخدا قسم میدم این موضوع بهایی ها رو انقدر بزرگش نکنید . اینها اصلا قابل این حرفها نیستند. کسی که ازدواج با محارم رو حلال میدونه اصلا انسان نیست . ولله که حیوانات هم این کاررو نمیکنن.
از روزی که این بحث بهاییت پاش تو رسانه ها باز شد حساسیت جامعه هم زیاد شده و مثلا روز گذشته دختر 6 ساله من از من میپرسید که اینها کی هستند مگه.
از صدا و سیما تقاضا داریم که یک مستند در مورد این فرقه گمراه بسازند تا کودکان ما هم با این موضوع آشنا بشن تا در اینده های نزدیک به دام اینها نیفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگ محاربن چرا ازادانه زندگی میکنند تو ایران!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
اجداد وبزرگان ما موبه موفتواي مراجع عظام رامطالعه و به آن يقين قلبي داشته وبه آن عمل ميكردند ولي متاسفانه خيلي ازجوانان ما حتي يكبار رساله مرجع تقليد خودرانخوانده و بعضي ازمسائل واحكام رانميدانند اميد است كه من اشتباه ميكنم وگرنه فرداي قيامت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام
اولا خانم ف ه خیلی خیلی کار بدی کرده
ثانیا اشتباه بزرگی مرتکب شده
ثالثا .......کرده
اما نکته قابل تامل اینجاست که این فرقه ضاله چندیست که در شهرها زیاد شدند و کسی هم با آنها کاری ندارد خصوصا در تهران خیلی زیاد شدند حالا که این اتفاق افتاده در مرحله اول باید محکوم شود و در مرحله بعد باید اینها را از این ممکت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیرون کرد که شنیده شده در بعضی از شهرک ها از مراسم عزاداری ایام محرم ناراحت می شدند و گاها شده که از برگزاری مراسم عزاداری جلوگیری می کردند پس این یک زنگ هشدار است که قارچ گونه نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
این از ملاطفت بیش از حد جمهوری اسلامیه ولی اونا سوء استفاده میکنن
اخرش هم میگن ایران ازاد نیست
درصورتی که اسلام که فراگیر ترین دین جهان است در غرب توسط سردمداران لگد کوب میشه اونوقت همین مردم ما بعضی میگن اونجا ازادیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
من يه سوال داشتم
كسي كه ايت الله زاده باشه بااين فرقه ضاله دانسته ارتباط برقرار كند حكمش چيست؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
فائزه خانم هاشمی. اگه مسلمان هستی و شیعه، احتمالا مقلد بکی از این آقایون مراجع هستی. حالا ببین مرجع تقلیدت چی میگه همون را عمل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
فرقه منحرف بهاییت جز شر و بدبختی و ضلالت برا مسلمانان نداشته و ندارند . وقتی مرکزیت این فرقه ی ضاله در اسراییل!! است معلوم است که رهبرانشان از کدام رژیم حمایت می کنند!!خب معلومه رژیم اسراییل خونخوار و بشر کش!!! نمی دانم چرا بعضی در داخل کشور این قدر دلشان برا این فرقه ی بهاییت می تپه!!!؟؟؟؟ مگه بهاییت جز دشمنی با اسلام کاری دیگر هم کرده اند؟؟؟ کمی فکر کنند بعضی ها✋باید قیامت جواب بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما را در تلگرام دنبال کنید نه ببخشید مارا در اسراعیل دنبال کنید دستش اینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
من نمیدونم اینا که مفسد فی الارضیشون واضح و مبرهنه رو چرا تو مملکت نگه داشتن . خب بفرستینشون پیش همونا که براشون غش و ضعف میکنن
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
قابل توجه خانم بزرگ که عکس یادگاری باهاشون میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهايي ها و صهيونيست ها و فراماسونرها عقايدشون مثل هم ميمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
با این همه فتوا جای سوال دارد که چرا ف.ه با بعضی از سران این طایفه ملاقات و مراوده دارد و با آنها عکس می گیرد.آیا قانون در خصوص وی با توجه به مدارک و ادله اجرا می شود یا اینکه اجرای قانون فقط برای طیف پایین جامعه استاگر برای طیف پایین جامعه می باشد پس انقلابی نشده فقط افراد عوض شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوست عزیز این حرفها چیه خدا انسان رو ازاد افریده.
-
محمد
۰۷:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
درست است برادر جان خدا انسان را آزاد افریده تا این حد که منکر خودش هم هستید ولی به روتان نمیارید.
آخرین اخبار