مشهد؛

مشاهده اولین بره آهو در منطقه شکار ممنوع نوبهار

سرپرست حفاظت محیط زیست مه ولات گفت: برای اولین بار درسال جاری نخستین بره آهو یک ماهه در منطقه و خارج فنس قرنطیه مشاهده و عکسبرداری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید محمد رضا مسئله گو افزود: با توجه به نزولات آسمانی که در طول چند ماهه اخیر رخ داده است و مشاهده رد پای آهوان ، به نظر میرسد تولید مثل مطلوبی از آهوان در این منطقه رخ داده است و بر این اساس گشت و کنترل منطقه توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان مه ولات به منظور حراست از نوزادان تازه متولد شده بیشتر خواهد شد.

وی گفت: طی سر شماری پاییزه که در منطقه شکار ممنوع نوبهار انجام شد تعداد 38 راس آهو مشاهده و گزارش شده است و برای حفظو افزایش این آمار مراقبت شبانه روزی ماموران در منطقه و نیز کمک های مردمی در خصوص جلو گیری از شکار و صید و زنده گیری نوزادان وحوش بیش از پیش احساس می شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست مه ولات افزود: منطقه شکار ممنوع نوبهار با بیش از 170 هزار هکتار در جنوب غربي شهر فيض آباد قرار دارد و به لحاظ زیستگاهی ،دشتي كويري است.این منطقه دارای گونه های جانوری متنوع شامل: آهو، هوبره، انواع پرندگان شکاری، مار جعفری، گرزه مار، مار پلنگی، افعی شاخدار و تیر مار و ... و نیز دارای پوشش گیاهی متناسب با مناطق کویری از قبیل : آرتی پلکس ، تاغ، گز، دانه شور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.