کرمانشاه؛

برگزاری جشنواره اسب عرب و کرد در کرمانشاه

رییس هیات سوارکاری استان کرمانشاه گفت:دومین جشنواره زیبایی اسب عرب تاق بستان و نخستین جشنواره سراسری اسب کرد از تاریخ 29 اردیبهشت تا دوم خرداد در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ستار الماسی با بیان اینکه شو اسب کرمانشاه جزو سه شو برتر کشور است گفت: دومین جشنواره اسب عرب تاق بستان در دو رده خالص ایرانی و ردهC ایکاکو در روزهای 29، 30 و 31 اردیبهشت در محل استادیوم 15 هزار نفری 15 خرداد کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی برای حضور در این جشنواره از 200 راس اسب از سراسر کشور ثبت‌نام شده و پنج داور رده A جهانی از کشورهای آلمان، لهستان و ایتالیاداوری این مسابقات زیبایی را بر عهده دارند.

الماسی با بیان اینکه اغلب شرکت کننده های این جشنواره از اسب های صاحب نام کشور بوده و تیم داوری نیز از قوی ترین تیم های داوری کشور است ادامه داد: برای حضور در این جشواره که به نام جام "دورات جهان" نامگذاری شده، نیز 120 راس اسب ثبت نام کرده اند که با حضور شش داور مطرح از استانهای کردستان، اصفهان، تهران و کرمانشاه برگزار می شود.

وی همچنین در خصوص اولین جشنواره اسب کرد افزود: جشنواره اسب کرد به عنوان نخستین جشنواره زیبایی اسب کرد نیز طی روزهای اول و دوم خرداد ماه در همان محل استادیوم 15 هزار نفری کرمانشاه برگزار می شود.

هدف اصلی از برگزاری این جشنواره توسعه صنعت اسب در استان و کمک به اقتصاد کسانی است که در این حیطه فعالیت می کنند.شناساندن و معرفی اسب کرد نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

برای عکاسی این جشنواره از عکاسان برجسته کشور که تخصص ویژه در زمینه عکاسی جشنواره های زیبایی اسب را دارند، دعوت به عمل آمده است.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، اسب ، جشنواره ، کرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار