رییس سازمان شهروندان جهانی گفت: زندگی در ایران بر پایه خانواده و زندگی سه‌نسل در کنار همدیگر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پروفسور،"یانگ هون کوواک" در نخستین سفر خود به کاشان و در حاشیه بازدید از دبیرخانه"خانه" در خانه تاریخی آل یاسین در این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه 15 درصد مردم کره در آپارتمان زندگی می‌کنند گفت:داشتن خانه و محله شاد نیاز ضروری مردم است.

وی، با تاکید بر جلوگیری از آپارمان سازی و آپارتمان‌نشینی در شهرسازی کاشان گفت: آپارتمان‌سازی هارمونی معماری شهری را بر هم می‌زند لذا کاشان با تاسی به گذشته ساخت خانه‌ها در یک‌راستا را در دستنور کارخود قرار دهد و با این سبک معامری برای جهانیان الگو واقع شود.

"کوواک" نیاز مردم به حریم را با داشتن خانه تاکید کرد و گفت: تامین این حریم شخصی و خصوصی در خانه با اهمیت است که در خانه‌های کاشان به نحو عالی تجلی پیدا کرده‌است.

به‌گفته‌وی، تحریم ایران از طرف آمریکا طی 40 سال اخیر باعث شد که ایران مدرنیزه نشود یعنی چیزی که باعث حفظ آثار شود.

رییس مجمع شهرداران راه ابریشم، با تاکید بر تفاوت مدرنیزه به معنای از بین رفتن قلب‌ها و پست‌مدرنیزه یعنی حفظ آثار افزود:در مدرنیزه تخریب و آپارتمان سازی اتفاق می‌افتد اما در پست‌مدرنیزه این اتفاق نمی‌افتد و صفا و صمیمیت بین خانواده‌ها و خانه‌ها حفظ می‌شود.

پروفسور "کوواک" گفت: فلسفه حفظ خانه‌‌ها برای افراد اهل تفکر در سیستم پست‌مدرنیزه است که این قضیه در کاشان با حفظ آثار تاریخی آن عملی شده‌است.

وی، اظهارداشت:فلسفه‌ای که کاشانی‌ها در حفظ خانه به آن رسیده‌اند رسالتی سنگین برای مدیران شهری در حفظ این بار گران به‌عنوان سرمایه و میراث ارزشمند تاریخی برای آیندگان است.

"کواک" با تاکید بر اینکه کاشان بهترین نمونه معماری برای قرن و هزار آینده است گفت: اروپا و آمریکا نمی‌توانست چنین آثار فاخری بسازد.

به‌گفته‌وی، تبادل دانشجو بین کاشان و سایر شهروندان دنیا می‌تواند این ظرفیت گرانقدر و جاذبه‌های ارزشمنددر کاشان را هرچه‌بهتر و بیشتر به‌صورت شفاهی به دنیا معرفی کند و بشناساند.

وی، با اشاره‌به اینکه درراستای این شناسایی به‌ویژه مفهوم خانه و محله شاد می‌تواند هرسال 500 دانشجو از سراسر دنیا به ایران و کاشان بیاورد و کاشان نیز بالعکس دانشجو اعزام کند گفت:برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های تخصصی در بازشناسی این مفاهیم و بیان تفاوت نسل گذشته و آینده با حضور دانشجویان خارجی در کاشان می‌تواند کاشان را جهانی کند و به تمام دنیا بشناساند.

به‌گفته‌وی،اجرای طرح تبادل دانشجو بین کشورهای خارجی و کاشان در بازشناسی آثار فاخر این شهرستان به‌ویژه "خانه" می‌تواند در کل ایران برگزارشود.

رییس سازمان شهروندان جهانی با تاکید بر اینکه هر دانشجو می‌تواند مشاهدات و تعاریف واقعی خود را در بازگشت به کشورش با هزاران نفر به اشتراک بگذارد گفت:کاشان را به‌دلیل اکولوژی خوب و تلاش مدیریت شهری در حفظ آثار تاریخی آن به‌ویژه "خانه" باید به همه دنیا معرفی کرد تا همه بیایند و این شهر را ببینند.

"کواک" در ادامه با تقدیر فراوان و ابراز رضایت و خشنودی از تلاش خوب مدیریت شهری کاشان به‌ویژه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان در معرفی این شهر و ایجاد انگیزه به‌وی برای سفر کاشان گفت:بافت‌های تاریخی و فضاهای گردشگری کاشان باید در مراحل مختلف احیاشود.

وی، تلاش شهروندان در بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های تاریخی تاکیدکرد و گفت: دولت با تلاش شهروندان است که تشویق به حمایت از احیای این بافت‌ها می‌شود.

"کواک" گفت:تولد قدیم تمدن در کاشان را با سیلک و تمدن جدید این شهر تاریخی را با احیای بافت‌های اصیل آن دانست و گفت: این کاشان است که رنسانس قرن بیستم را در معماری معنا بخشیده است.

شایان ذکر است:رییس سازمان شهروندان جهانی World Citizen Organization(WCO) و رییس سازمان شهرهای جاده ابریشم Silk Road Mayors Forum(SRMF) برای نخستین بار به دعوت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان به مدت دو روز بازدید از آثار فاخر تاریخی و گردشگری آن به این شهرستان سفر کرده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.