رحمانی فضلی خبرداد

تشکیل کار گروه بررسی مجازات‌های جایگزین اعدام برای قاچاقچیان

وزیر کشور با اشاره به مجازات قاچاقچیان مواد مخدر گفت: کار گروهی جهت بررسی مجازات‌های جایگزین اعدام برای قاچاقچیان تشکیل شده است.

تشکیل کار گروهی جهت بررسی مجازات‌های جایگزین اعدام برای قاچاقچیانبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر با اشاره به برگزاری این جلسه اظهار داشت: این اولین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سال جدید بود.

وی افزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و موادمخدر با توجه به اینکه وظیفه ستاد این است که در موعد مقرر با انجام اقدامات مؤثر و مناسب به این فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: اقدامات ما در حوزه کاهش تقاضا و همچنین کاهش عرضه است و مجموعه وظایف به صورت جداگانه به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد و بنابراین شد که وظایف هر کدام از دستگاه‌ها به صورت ماهانه پیگیری شود و به اطلاع رئیس جمهور بعنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر برسانیم و در جلسه امروز نیز مقرر شد که وظایف همه دستگاه‌ها را به تفکیک بررسی کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در این جلسه راه‌های مقابله و درمان بررسی شد و این ستاد موظف شد با توجه به تجربیات جهانی و علمی که در این زمینه وجود دارد مبارزه‌ با موادمخدر را عملی کنیم و در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور و مسئولان کشور برگزار می‌شود روند اقدامات را اطلاع دهیم.

وی افزود: همچنین در این جلسه نقشه تعامل بهتر با رسانه ملی بررسی شد و در زمینه مطالعه و آسیب‌شناسی جدی در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و عوامل موفقیت یا عدم موفقیت ستاد را بررسی و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ شود و در صورت نیاز تغییراتی را در این حوزه بدهیم.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: قرار براین شد که هر دوماه یکبار جلسه‌ای را برگزار کنیم تا اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر ارزیابی و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مجازات قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم این ستاد بحث مجازات قاچاقچیان است و در کارگروهی بنابراین شد که جهت مجازات‌های جایگزین اعدام پیشنهاداتی ارائه شود.

وی در مورد دستگیری تروریست دستگیر شده در کشور آلبانی نیز اظهار داشت: در این مورد بنده اطلاع دقیقی ندارم و آن چیزی که نیروی انتظامی اعلام کرده این است که فردی که در جریان ترور حزب جمهوری نقش داشته دستگیر شده که با اقداماتی باید وی را به کشور پس دهند.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار