آبادان؛

برگزاری مراسم نکوداشت فردوسی در بهبهان

آیین نکوداشت فردوسی شاعر حماسه سرای ایران در تالار آفاق بهبهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان گفت: سرزمین نیاکان ما ایران اسلامی دارای اندوخته فرهنگی، سرمایه های معنوی و شخصیت های پرافتخارتاریخی، ادبی و هنری است.

علی حاجی زاده با بیان اینکه اگر تمام روزهای سال را به نام هرکدام نامگذاری و نکوداشت برگزار کنیم باز هم کم می آوریم و جوابگو نیستیم و قادر نخواهیم بود قطره ای از دریای بیکران معنویت آن را ارج نهیم، افزود: ایران سرشار از قله های بلند ادبی هچون شیخ اجل سعدی و لسان الغیب حافظ شیرازی، خیام نیشابوری، مولوی و فردوسی طوسی است.

وی با اشاره به اینکه نکوداشت فردوسی نکوداشت ایران و زبان فارسی است و تلاش در جهت گرامیداشت فردوسی کوشش در جهت حفظ فرهنگ وتمدن کهن ایران باستان وباورهای نیاکان است، گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی با اثرگرانسنگ خودهویت کمرنگ شده اجدادی ایران را احیا کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، افزود: شاهنامه تنها یک کتاب شعر نیست بلکه ایران متراکم شده ای در هیات یک حماسه است .

حاجی زاده گفت:فردوسی با روح ایران دوستی و باور شیعی خود چون آموزگاری به ما درس ایثار و فدا شدن در راه آرمان های بلند را می آموزد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.