اهواز؛

ظرفیت بالای شمال خوزستان در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی

معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: شمال استان با تولید انبوه محصولات کشاورزی از ظرفیت بالایی در زمینه صنایع تبدیلی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهرام روان بخش در پاسخ به راهکارهای توسعه اشتغال و برون رفت صنایع تولیدی از رکود استان خوزستان بیان کرد: در سند آمایش خوزستان علاوه بر صنایع کشوری به نیشکر، صنایع دریایی، قطعه سازی مدرن، صنایع تبدیلی به ویژه شکر چغندرقندی در شمال خوزستان توجه شده است.

وی اظهار داشت: خوزستان با توجه به شرایط آبی پتانسیل بسیار خوبی در رشد صنعت چغندر قند دارد، لذا باید از این ظرفیت در توسعه صنایع استفاده شود.

روانبخش با اشاره به اینکه در فرآوری و نگهداری محصولات کشاورزی شرایط ایده آلی در استان وجود دارد افزود: علاوه بر اینها تولید صنایع پزشکی و دارویی متناسب با استعدادهای شمال خوزستان از دیگر برنامه های صنایع در چشم انداز توسعه می باشدکه در این خصوص باید به اجماع رسید.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه 15 درصد صنایع استان در دزفول فعالیت دارند خاطرنشان کرد: واحدهای بهره برداری شده در دزفول 6 درصد اشتغالزایی استان را شامل می شود.

وی سرمایه گذاری انجام شده در صنایع بهره برداری شده شهرستان دزفول در استان خوزستان را 2 درصد دانست و بیان داشت: این امر میل به سرمایه گذاری در این شهرستان را نشان می دهد.

بهرام روان بخش با تاکید بر اینکه توسعه تفکر توسعه ای می طلبد گفت: صنعت باید با آمایش و متناسب با نیاز استان صورت گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: سال گذشته سند راهبردی صنعت و معدن در کشور تدوین و افق صنایع کشور در فولاد، پتروشیمی، کاغذ، سرامیک، سیمان، لوله و پلاستیک مشخص شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استخدام افراد غیربومی در کارخانه ها و صنایع شهرستان دزفول اذعان داشت: صنعت علاوه بر اشتغالزایی مستقیمی که در منطقه به دنبال دارد اشتغال زایی غیرمستقیمی نیز به همراه دارد ضمن اینکه نوع اشتغال هنگام اجرای پروژه های صنعتی با اشتغال هنگام بهره برداری متفاوت است و ممکن است هنگام اجرای پروژه از افراد غیر بومی متناسب با نیاز بخش خصوصی استفاده شود ولی هنگام بهره برداری از پروژه ها که اشتغال پایداری ایجاد می کنند افراد بومی باید بکار گرفته شوند.

نجف هدایت عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: وزیر صنعت،معدن و تجارت باید جای خود را به یک نیروی جوان و کاربلد بدهد تا از افکار جدید و ایده های نو در راستای توسعه صنعت استفاده شود و تفکر وزارت صنعت تنها حمایت از شرکت های خودروسازی نباشد.

برام روان بخش اذعان کرد: سن بخش خصوصی استان خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور کم است به گونه ای که سن بخش خصوصی در استان بین 14 تا 15 سال است در حالی که سن بخش خصوصی در دیگر استان ها بین 30 تا 35 سال است که این امر هم مزیت است و هم عیب.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.