کرمانشاه ؛

توسعه ابزارهای ارتباطی هم فرصت است هم تهدید

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: واقعیت این است که با وجود برخورداری از تاریخ و فرهنگ ارزنده، امروز جامعه‌ای هستیم که سخت به درون خود فرو رفته‌ایم و ترجیح ارزش‌های فردی جای گرایشات جمعی را گرفته است.

به گزارش از کرمانشاه ؛ گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانهادی خانیکی  با اشاره به تحقیق صورت گرفته توسط یکی از روانشناسان در خصوص محتوای درسی کتاب‌های درسی ما در سالهای گذشته  گفت: در کتب درسی بصورت غیرمستقیم به فرزندان بدبینی و عدم اعتماد به دیگران آموزش داده می شود و اینکه مراقب باشیم دیگران نسبت به ما اقدامی نکنند که منفعت ما از بین برود که داستان روباه و خروس یکی از این نمونه‌ها است.

  این استاد ارتباطات در ادامه به بررسی نتایج دو پیمایش انجام شده در کشور طی سالهای 53 و 83 به منظور بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: مهمترین تغییر رخ داده در جامعه ما در این سالها تغییر در نهاد خانواده بوده و نهاد خانواده به سمت یک نهاد دموکراتیک رفته است. بر اساس پیمایش سال 1353، 72 درصد تصمیم‌های خانواده صرفا با خواست پدر خانواده گرفته می‌شد که در این سالها به سهم زنان و فرزندان در تصمیم گیری‌ها اضافه شده و دیگر خانواده خیلی به خواست زن و فرزندان بی توجه نیست.

 خانیکی  افزود:تغییرات سخت افزارانه و توسعه ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای جامعه ما را در معرض تغییر قرار داده است،به واقع توسعه ابزارهای ارتباطی فرصت‌ها و تهدیدات را در کنار هم برای ما خلق کرده و بستگی به این دارد که ما از این شرایط چطور استفاده کنیم.


انتهای پیام/ح


انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار