خلیلی: بودجه وزارت تنها کفاف برگزاری یک مسابقه در سال را می‌دهد

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: بودجه وزارت ورزش وجوانان در هر سال تنها کفاف یک مسابقه سوارکاری را می‌دهد به همین دلیل به دنبال حامی مالی هستیم.

خلیلی: بودجه وزارت ورزش کفاف یک مسابقه را می‌دهدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران مسعود خلیلی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: از سال گذشته که مسابقات بین المللی را آغاز کردیم با دشواری های بسیاری روبرو شدیم. یکی از این دشواریها پرداخت جایزه براساس قوانین جهانی فدراسیون سوارکاری بود. دومین مشکل دعوت از سوار کاران خارجی بود چون در کشور قوانین سخت قرنطینه برقرار است سوارکاران خارجی تمایلی به حضور درایران نداشتند.

رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد امروز  نیز برای دومین بار مسابقات بین المللی با عنوان CSI دو ستاره درایران شروع می شود. در این رقابت ها سوارکارانی از آلمان، گرجستان، لوگزامبورگ و هلند شرکت دارند. این بار سوارکاران آلمانی با اسب های خودشان وارد کشور شدند.
خلیلی افزود: دو هدف را از دعوت سوارکاران آلمانی دنبال می کنیم. اول اینکه آلمان مهد پرش با اسب جهان است و دوم این  که اسب های آلمانی دارای گواهینامه بین المللی سلامت هستند. این گواهینامه در همه جای دنیا معتبر است و اسب ها نیازی به قرنطینه ندارند. اما با این وجود دامپزشکی وگمرک کشورمان تا ساعت 12 دیشب اجازه ورود اسب ها را نمی‌دادند.قوانین سخت قرنطینه باید در کشور شکسته شود. مسابقات بین المللی فتح بابی است که به دنیا بگوییم کشور ما آلوده نیست. 

 وی تصریح کرد:حضور سوارکاران خارجی باعث رقابت جدی بین سوارکاران داخلی شده است. برگزاری چنین رقابت هایی باعث می شود سوارکاران داخلی با ادبیات مسابقات بین المللی آشنا شوند و بدون هزینه های فراوان برای سفر به کشورهای دیگر تجربیات زیادی را در کشور خودشان کسب کنند. با توجه به اینکه امتیاز این رقابت ها در رنکینگ فدراسیون جهانی لحاظ می شود. سوارکاران داخلی به تکاپو افتاده اند. شرایط مسابقه به صورت کاملا عادلانه برگزار می شود و فرقی میان سوارکاران داخلی و خارجی نیست.

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون جهانی در روز جمعه فینال مسابقات، حضور پیدا می کند. او روز شنبه با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک دیدار خواهد داشت. 

رئیس فدراسیون سوارکاری اظهار داشت :یکی از درخواستهای ایران از رئیس فدراسیون جهانی خارج کردن ایران از لیگ آذربایجان است زیرا سطح سوارکاری آذربایجان از سطح سوارکاری ایران بسیار پایین تر است. ایران باید در لیگی منصفانه جای بگیرد یا لیگی با عنوان پرشین لیگ در کشور ایجاد شود. هم چنین رییس فدراسیون جهانی به بررسی سه طرح پیشنهادی کشورمان شامل سوارکاری معلولین، پونی کلاب و ولتیژ می پردازد. 

خلیلی خاطر نشان کرد یکی از معضلات فدراسیون ها کمبود بودجه است. با بودجه ای که وزارت ورزش در اختیار فدراسیون سوارکاری قرار می دهد تنها می توان  یک مسابقه در سال برگزار کرد. به همین دلیل فدراسیون به دنبال سیستمی بود که بخش بازرگانی، اقتصادی و باشگاه هواداران را پوشش دهد. پس از بررسی های انجام شده تفاهم نامه ای میان 3 ساله میان فدراسیون و یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک پاسارگاد بسته شد. این شرکت اسپانسرینگ سوارکاری را به مدت 3 سال برعهده خواهد داشت. به زودی جزییات این قرارداد اعلام می شود. 

رییس فدراسیون سوارکاری درباره برگزار نشدن مسابقات بین المللی در باشگاههای دولتی مثل باشگاه نوروزآباد گفت مجموعه های دولتی متعلق به شرکت توسعه وتاسیسات ورزشی است و بابت اجاره آن هزینه های کلانی از فدراسیون گرفته می شود. علاوه بر این باشگاه های دولتی فاقد امکانات حداقلی هستند و ورودی نیز دریافت می کنند. در حالی که باشگاه خصوصی مانند بام از همه لحاظ در شرایط مطلوبی قرار دارد و مالک آن باشگاه را به طور رایگان در اختیار فدراسیون قرار می دهد. هم چنین با توجه به این که ارتفاع موانع در مسابقات بین المللی بالاست و اسب ها گران قیمت هستند تنها مانژهای استاندارد که در باشگاه های خصوصی وجود دارند پاسخگو هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: خلیلی ، بودجه ، سوار کاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار